۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱:۱۶

انتقادات عجیب مجتبی جباری:

کی‌روش چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرده است/ افتخار می‌کنم درقطر هستم!

کی‌روش چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرده است/ افتخار می‌کنم درقطر هستم!

هافبک ایرانی تیم فوتبال الاهلی در اظهاراتی تند با موضعگیری علیه فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی، گفت: کارلوس کی‌روش چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی جباری در گفتگوی مفصلی با سایت الکاس قطر به دلایل خداحافظی‌اش از تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و همچنین درباره شرایطش در تیم الاهلی صحبت کرد. جباری در این مصاحبه به انتقاد از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی پرداخت و همچنین فدراسیون فوتبال را هم از انتقاداتش بی نصیب نگذاشت. نکته جالب اینکه این مصاحبه از سوی این سایت قطری چند ساعت قبل از دیدار تیم ملی فوتبال ایران با قطر در جام ملت‌های آسیا منتشر شد که تیم ملی در نهایت توانست تیم قطر را شکست داده و صعودش را به دور بعدی قطعی کند.

در ابتدا جباری تاکید کرد که قصد ندارد تصمیمش را برای بازگشت به تیم ملی تغییر بدهد: من این تصمیم را بعد از بررسی‌های زیاد گرفتم و در حال حاضر می‌خواهم تمام تمرکزم را روی تیم الاهلی بگذارم.

جباری اضافه کرد: بعد از فکر و بررسی زیاد از تیم ملی خداحافظی کردم و قصد داشتم جایم را به بازیکنان جوان بدهم ولی کارلوس کی‌روش به استفاده از بازیکنان قدیمی و عدم جاری کردن خون تازه در رگ‌های تی ملی اصرار دارد.

این بازیکن 31 ساله تاکید کرد: علاوه بر آنچه که گفتم، مشکلات شخصی هم در تصمیمم برای خداحافظی از تیم ملی دخالت داشت از این جهت که فصل سختی را با تیم الاهلی پشت سر گذاشته بودم .

وی خاطرنشان کرد: اگر در آن مقطع زمانی (جام جهانی برزیل) به تیم ملی می‌رفتم، ممکن بود که باز هم مصدوم بشوم. آن موقع هم جام جهانی را هم از دست می‌دادم و هم تیم الاهلی متضرر می‌شد! چنین اتفاق مشابهی در سال 2006 و در جام جهانی آلمان برای من افتاده بود. آن زمان یک دوره تمرینات سنگین و فشرده پشت سر گذاشتیم که در نهایت باعث دوری 6 ماهه من از فوتبال شد. بعد از آن مصدومیت حتی یک نفر هم از فدراسیون فوتبال حال مرا نپرسید که این باعث ناراحتی شدید من شد.

جباری ادامه داد: من هم از ترس تکرار آن اتفاق و متضرر نشدن تیم الاهلی از حضور در تیم ملی خودداری کردم.

هافبک ایرانی تیم الاهلی، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: خداحافظی از بازی‌های ملی تصمیم راحتی نبود. حتی مسئولان فدراسیون تلاش کردند تا مرا از تصمیمم منصرف کنند ولی من تمایلی به بازگشت نداشتم. البته بعد از مشاهده عملکرد تیم ملی، احساس دلتنگی به تیم داشتم ولی فوتبال همین است.

جباری درباره کارلوس کی‌روش تاکید کرد: بدون شک کی‌روش نام بزرگی در فوتبال دنیاست ولی او چیزی به فوتبال ایران اضافه نکرده است. کی‌روش اصرار دارد تا از بازیکنان قدیمی و مسن استفاده کند و به همین دلیل در سال‌های آینده چیزی برای فوتبال ایران نخواهد داشت. این در حالی است که فوتبال ایران پر از استعداد است که آنها نیاز به توجه دارند.

وی در ادامه انتقادش از سرمربی تیم ملی را چندبرابر کرد و گفت: من سه سال زیر نظر کی‌روش در تیم ملی کار کردم ولی در این مدت از نظر فنی پیشرفتی نداشتم! همه بازی‌های ایران در جام جهانی برزیل را دیدند. ما برنامه فنی خاصی نداشتیم و سرمربی به بازی دفاعی روی آورده بود. 

جباری همچنین فدراسیون فوتبال را از انتقاداتش بی نصیب نگذاشت و تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ایران فاقد برنامه بلندمدت است در حالی که قطر برنامه‌های بلندمدتی برای فوتبال دارد و من از اینکه در کشوری هستم که برای بازیکنان جوان برنامه خوبی دارد، افتخار می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: ما در ایران استعدادها و پتانسیل‌های فوتبالی زیادی دارم ولی متاسفانه ذهنیت‌های فنی و سنتی بر سیستم ایران حاکم است.

هافبک تیم ملی همچنین درباره پیش بینی‌اش از قهرمان جام ملت‌های آسیا گفت: به نظر من ژاپن یا کره جنوبی قهرمان آسیا می‌شوند مگر اینکه اتفاق دیگری رخ بدهد. فوتبال ژاپن و کره جنوبی از همه تیم‌های دیگر قدرتمندتر است.

جباری در پایان با اظهار تاسف به خاطر از دست رفتن امتیاز در بعضی از مسابقات الاهلی، اظهار امیدواری کرد که این تیم در ادامه لیگ قطر نتایج بهتری بگیرد.

کد خبر 2465622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کوروش ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      گربه دستش به گوشت نمی رسید می گفت اخه !
    • بابک ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      آقای جباری کسی که پول دوست و راحت طلبه از تعصبتون مشخصه
    • حسین ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      وای از این آدمای غرغرو......... فکر میکنن اریک کانتونا یا ژینولا هستند، آدم جو گیر نشه خوبه.......
    • محسن66 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      یادت رفته ازکجا به اینجا رسیدی که حالا افتخار میکنی الاهلی از تیم ملی برات مهم تره
    • پويا دانشور ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      اين مصاحبه قبل از بازي ايران قطر و با هدف تخريب تيم ملي ايران توسط سايت قطري الكاس كه مثل همه نهادهاي قطري به پرداخت پول براي مصاحبه مد نظر خودش معروفه انجام شده. متاسفم كه مجتبي جباري كشورش را براي پول به قطري ها فزوخته و خوش حالم كه تيم ملي جوابشونو تو زمين داد
    • رضا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      مجتبی جان تابعیت قطر روهم بگیری می تونی برا تیم ملی شون هم بازی کنی هم پول بیشتری گیرت میاد هم میتونی بیشتر افتخار کنی.
    • روح اله نادری ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      با عرض سلام باید عرض کنم شما که از همین تیم ملی شهرت کسب کردی تو که از پول این مملکت بجایی رسیدی.
    • مهدی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      جباری نباید در این شرایط با نشریه قطری مصاحبه می کرد و یا حداقل در مصاحبه اش به تیم ملی و کیروش اشاره نمی کرد هر چه باشه ایرانی هستیم و باید در دفاع تیم ملی صحبت کنیم هر چند حقیقت نداشته باشه .
    • محمد قنواتی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا حرف درسته شما هم زیاد تعصب نداشته باشید بلکه تعقل گرا باشید
    • مهدی صادقی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      ایشون رو درک میکنم. حسادت هم جزء ذات بشر هست. اولا فکر میکنم ظرفیت یادگیری نداشتن ایشون که نتونستن از مربی بزرگی مثل کیروش چیزی یاد بگیرن اونم تو 3 سال. دوما بزرگترین چیز برای یادگیری از کیروش مقابله با بازیکن سالاری و لوس بازی بوده. خدا رو شکر که دیگه اسم ها تو تیم ما مهم نیستن و حتی اگه مقام هم نیاریم باید هزینه بدیم تا امثال این آقا از فوتبال برن تا یه روزی فوتبال هم مثل والیبال بشه.
    • بی نام ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      از ماست که بر ماست
    • علی سلامی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      اگر کیروش کاری نکرده همینکه توانسته بازیکنان آویزون را از بدنه تیم ملی دور کند بسیار کار مهمی بوده است.
    • رضا سرشكي ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      ميگه قطر انگار تو لاليگا بازي ميكنه تو اگه ادم بودي الان داشتي تو تيم ملي بازي ميكردي پول دوست
    • علی ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      اقا تو ادمی بودی که دنبال پول بودی اینه همه فوتبال دوستان می فهمند.گیریم که کی روش بد بود استقلال چش بود. همان حقته که هم بازی عربها بشی . متاسفانه دژاگه و قوچان نژاد هم که مدتی به تیمهای عربی رفتند اکنون وضعیتشان چقدر بد شده ونمی تونند گل بزنند.
    • محسن ایرانی ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      تیم ملی جای وطن فروشان و نان به نرخ روز خورها نیست. جای تو اندو را داریم.
    • احسان ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      جباری در حدی نیست بخواد در مورد تیم ملی صحبت کنه
    • رضا ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      کسی تا حالا دقت کرده کیروش بعد از برد نمیاد بگه مثلا تو نیمه دوم با تغییراتی که دادم وفلان کردم واین حرفا تیم برنده شد واز هیچ کدوم از بازیکناش ایراد نمیگیره موقع عدم نتیجه گیری....صحبت هایی که مربی های ایرانی همشون تو مصاحبه همه بازی هاشون چه برد چه باخت میگن... عاشقشم و ما همه ایرانی ها باید مدیون اون باشیم که سوت شروع بازی رو که میزنند دیگه اون استرس و فشار زیادی که قبلا همه ما تحمل میکردیم رو دیگه کمتر داریم.مستدام باد مربی گری کارلوس ایرانی با غیرت
    • ناشناس ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      آقای جباری یادت رفته وقتی از طرف کیروش به تیم ملی دعوت شدی در کنایه به مربیان ایرانی گفتی مربیای داخلی بهتره از کیروش یاد بگیرن و خیلی از تمرینات ایشان تعریف کردی !!!!!! نون به نرخ روز خوردن رو خوب بلدی !!!
    • امیر ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      باشه اصلا تو خوبی اقا مجتبی،کی روش بد تو که هرجا رفتی با مربی مشکل داشتی،کی روش هیچی نداشته باشه انضباط رو به تازه به دوران رسیده ها یاد داد
    • مسعود ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      تو نتونستی تو سه سال پیشرفت کنی از بی استعدادی و تنبلیته. تو استقلالم بودی قبل از شروع لیگ فصل بدنسازی دعوا راه مینداخت تا شروع فصلم کشش میداد که تمرین نکنه. بعدشم با وجود دژاگه،آ ندو، امید ابراهیمی، جواد نکونام تو کجا می‌خوای بازی کنی؟
    • مرتضی ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      « آقا مجتبی همه چی پول نیست؛ بعدها اینُ خواهی فهمید »
    • رضا کمالی ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      برات متاسفم آقای مجتبی جباری ...
    • سعيد مظفري ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      به نظر من حرفهاش در مورد كي روش درسته/ در جام جهاني ايران بازي هاي قابل قبولي انجام نداد و دليلش هم اينكه كه هيچ بازيكن ايراني در جام مورد توجه تيم هاي اروپايي قرار نگرفت در حاليكه تيم هايي كه خوب بودند بازيكنانشان مورد توجه توجه قرار گرفتند
    • امیری ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      واقعا ایشان چه گلی به جمال فوتبال ایران زد که اکنون باید برای حرفهایش ارزشی قائل باشیم؟
    • سهیل ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
      0 0
      ممنون که درست زمان بازی با قطر رفتی و با یک روزنامه قطری علیه تیم کشورت مصاحبه کردی... همون جات قطر هستش آقای جباری...
    • نيما ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      حالم بهم خورد از مصاحبه اين آدم
    • مهدی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      همون قطر باشی بهتره ، حالت خوب می شه.....
    • امیر ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      خب راست می گه. چون جباری رو به تیم اضافه نکرده.
    • عادل از اردبیل ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      شرم آوره مجتبی
    • حسین ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      آقای جباری شما که حاضر نشدید با تیم ملی کشورمان همکاری کنید و پشت کردید فقط هیس. هیس . هیس
    • رضا ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      همین که تو یکی رو از تیم ملی کم کرد از صد کار بهتره.
    • pldn ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      غیرت رو از اشکهای سردار آزمون یاد بگیر که وقتی مصدوم شد نتونست بازی کنه! وگرنه تو غربت که هرکی بلده لاف بزنه.
    • بی پلاک ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      آقای جباری اینقدر تو این مملکت استعداد هست که به امثال تو نیازی نیست تو اگه خیلی معرفت داشتی استقلال رو ول نمیکردی وبراش تاقچه بالا نمیذاشتی.حالا اگه تیم ملی حذف هم بشه انتظاری ازش نیست ولی امثال شماها نگران تیمهای عربی هستید و خودتون رو خوب نشون دادید.
    • Hamid ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      حیفه سایت به این خوبی نیست! آخه چرا مصاحبه‌اش را گذاشتید. ولشون کنید معلوم نیست چقدر پول گرفته که آرامش تیم ملی و بهم بزنه. بعدش سردار که گل زد 40 سالشه یارفیعی، جهانبخش، پورعلی گنجی، غفوری..
    • سعید ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      اگه کی روش نبود مقابل آرژانتین زنگ تفریح بودیم. لیاقتت همون تیمهای قطریه.
    • حامد اعلامی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
      0 0
      بنده خدا یه زمانی ازش تعریف شد سرش گیج رفته. من خودم استقلالی هستم و عاشق بازی جباری و متنفر از شخصیت و طرز فکرش. تو نظرم ندی باور کن چیزی نمیشه و کسی فکر نمیکنه مصاحبه کردن بلد نیستی. همون ساکت باشی و بازی کنی تو کشور صاحب فوتبال ق ط ر واست بسه...
    • رامين ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
      0 0
      بايد اين بازيكن را به خاطر پشت كردن به تيم ملي از كليه فعاليتهاي فوتبالي در داخل ايران براي هميشه محروم كنند كه در آينده هم فوتبال ايران شاهد چنين افرادي نباشه