۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۳۴

در مرکز فرهنگی شهدای سرچشمه؛

رقابت ۲۴۰۰ قاری وحافظ ممتاز کشور/ مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

رقابت ۲۴۰۰ قاری وحافظ ممتاز کشور/ مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با شركت ۲۴۰۰ قاری و حافظ ممتاز قرآن در مركز فرهنگی شهدای هفتم تیر«سرچشمه» واقع در سرچشمه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مسابقات حدوداً یك‌هزار نفر از داوطلبان در بخش برادران و یك‌هزار و چهارصد نفر در بخش خواهران ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در رشته حفظ كل قرآن، ۳۱۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۵۸۰ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۵۷۰ نفر در رشته حفظ ۵ جزء، ۳۵۰ نفر در رشته ترتیل خوانی و ۳۴۰ نفر در رشته قرائت قرآن شركت دارند.

مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این مطلب اظهار داشت: در این مسابقات كه در رشته‌های حفظ كل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت و ترتیل خوانی قرآن كریم برگزار می‌شود، قاریان و حافظان ممتاز از سراسر كشور در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال و بالای آن و همچنین در دو گروه جداگانه خواهران و برادران در دو هفته پیاپی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: ثبت نام این دوره از مسابقات صرفاً به صورت اینترنتی بود و پس از اینكه به چهار هزار نفر از نخبگان قرآنی كشور پیامك برگزاری این مسابقات ارسال گردید، بلافاصله در مدت ده روز تعیین شده برای ثبت نام، بیش از ۲۴۰۰ نفر داوطلب شركت در این مسابقات شدند.

نجفی قدسی افزود: در این مسابقات حدوداً یك‌هزار نفر از داوطلبان در بخش برادران و یك‌هزار و چهارصد نفر در بخش خواهران ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع حدود ۳۰۰ نفر در رشته حفظ كل قرآن، ۳۱۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، ۵۸۰ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۵۷۰ نفر در رشته حفظ ۵ جزء، ۳۵۰ نفر در رشته ترتیل خوانی و ۳۴۰ نفر در رشته قرائت قرآن شركت دارند.

وی اضافه كرد: حضور شهرستانی‌ها در این مسابقات بسیار چشمگیر است و این مهم درحالی است كه این دارالقرآن امكانی برای اسكان آنها ندارد و صرفاً برگزاری مسابقات و اهدای جوایز را برعهده دارد.

وی گفت: در این مسابقات در بخش خواهران ۴۵۵ نفر از شهرستان‌ها و ۹۴۵ نفر از استان‌های تهران و البرز حضور دارند و در بخش برادران نیز ۴۲۰ نفر از استان‌های البرز و تهران و حدود ۵۸۰ نفر از شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

نجفی قدسی اضافه كرد: به منظور تسهیل حضور داوطلبان در مسابقات، برنامه زمانبندی مسابقات بزودی در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی (www.dqat.ir) اعلام خواهد شد ولیكن خواهران محترمه بدانند كه به علت افزایش تعداد آنها، مسابقات خواهران یك روز زودتر از موعد مقرر یعنی از سی‌ام دی ماه آغاز خواهد شد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه یكم بهمن ماه ویژه داوطلبان تهران و كرج و پنجشنبه و جمعه ویژه داوطلبان شهرستانی خواهد بود.

وی افزود: مسابقات برادران نیز طی روزها هشتم تا دهم بهمن ماه برگزار خواهد شد كه روز چهارشنبه هشتم بهمن ویژه استان‌های تهران و البرز خواهد بود و روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم بهمن ویژه داوطلبان شهرستانی از سایر استان‌های كشور برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی درخصوص هیأت داوری این مسابقات نیز اظهار داشت: شش گروه داوری از اساتید برجسته قرآنی كشور، داوری مسابقات را در بخش برادران و همچنین شش گروه از نخبگان داوران خانم‌ها، هیئت داوری بخش خواهران مسابقات را تشكیل می‌دهند كه به طور همزمان در شش نقطه و محل مركز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) واقع در میدان بهارستان، سرچشمه این مسابقات برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه این مسابقات نیز شامگاه جمعه سوم بهمن ویژه مسابقات خواهران و شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ویژه مسابقات برادران با حضور برخی شخصیت‌های كشوری و با تجلیل از نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف برگزار خواهد شد.

نجفی قدسی درخصوص جوایز این مسابقات نیز اعلام كرد: مجموع جوایز نفرات برتر این مسابقات به اضافه هدایای نقدی كه به حافظان و قاریان و تالیان قرآن اهداء خواهد شد، بالغ بر سه میلیارد ریال است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

وی افزود:‌ جزئیات و اطلاعات تكمیلی مربوط به این مسابقات پیوسته در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی درج خواهد شد و داوطلبان با اطلاع‌رسانی این سایت همراه باشند.

کد خبر 2469876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha