۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

سیرک ایران پرتغال باحیوانات تازه واردافتتاح شد/"سیرک نه"به اهوازنرسید

 سیرک ایران پرتغال باحیوانات تازه واردافتتاح شد/"سیرک نه"به اهوازنرسید

امروز برنامه مشترک سیرک عقاب وسیرک پرتغال با حیوانات جدید وارداتی در حالی در اهواز برگزار می شود که فردا در اصفهان نخستین سیرک بدون حیوان کشور آغاز به کار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر،  سیرک عقاب برنامه مشترک با سیرک پرتغال را از ۳۰ بهمن درجاده ساحلی اهواز آغاز کرد.

این سیرک با وجود مخالفت فعالان حقوق حیوانات و کمپین سیرک نه در بیش از ۲۱ استان کشور با مجوز سازمان محیط زیست و با استفاده از حیواناتی از جمله پنگوئن، شیردریای و کوسه که ماه گذشته در کانتینرهای آکواریومی وارد ایران شدند  در کنار ببرهای سیرک عقاب آماده اجرای برنامه برای مردم اهواز هستند.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ممنوعیت سیرک حیوانات توسط ادارات محیط زیست ۲۱ استان کشور و اعتراضات اخیر دوستداران محیط زیست به برپایی سیرک حیوانات، استان خوزستان، راه را برای اجرای سیرک حیوانات باز گذاشته است به خبرنگار مهر گفت: مجوز اجرای سیرک در هر استان از سوی سازمان محیط زیست مرکز واقع در تهران صادر می شود و ادارات اقماری محیط زیست در استانها تنها مسئولیت نظارت بر عملکرد سیرک طبق دستورالعمل ابلاغ شده را دارند.

رحیم الوندی تاکید کرد: ۲۱ استانی که از آن نام می برید مخالفت خود را با برپایی سیرک حیوانات اعلام کرده اند اما در صورتیکه مجوز اجرای همین سیرک از  سازمان محیط زیست صادر شود، قطعا  در این استانها نیز سیرک به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

سیرک

وی با این توضیح که اداره محیط زیست استان خوزستان نیز با اجرای سیرک حیوانات مخالفت داشته اظهار داشت: به لحاظ قانون ادارات محیط زیست استانها توانایی مخالفت با مجوزی که از مرکز صادره شده باشد را ندارند و تنها می توانند با کنترل و نظارت شرایط نگهداری از حیوانات سیرک تلاش کنند در محدوده اختیارات خود مانع آزار حیوانات در این سیرک شوند.

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا دستورالعمل جدیدی برای نگهداری از حیوانات در سیرک ابلاغ شده تصریح کرد:قرار بود دستورالعملی بسیار سختگیرانه جهت نگهداری حیوانات در سیرکها به تمامی استانها ابلاغ شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده و طبق بخشنامه قبلی موظفیم بر عملکرد این سیرک نظارت داشته باشیم.

الوندی تأکید کرد:  نگهداری از حیواناتی چون پنگوئن و شیردریایی، شرایط اقلیمی خاصی را از قبیل دما و رطوبت اقتضا می کند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست خوزستان مدام شرایط نگهداری از حیوانات در این سیرک را کنترل خواهند کرد و گزارش هرگونه تخلف و حیوان آزاری به مقامات ذیربط ارجاع داده خواهد شد.

کارشناس مسئول حیات وحش خوزستان یادآور شد: سال گذشته همین سیرک به علت رعایت نکردن برخی شرایط لازم و به وجود آمدن مشکلات ایمنی، علیرغم داشتن مجوز از تهران توسط اداره محیط زیست اهواز تعطیل شد.

به گزارش مهر ، فردا همزمان با روز حمایت از حیوانات نخستین سیرک بدون حیوانات کشور در اصفهان افتتاح می شود که درآن به جای حیوان آزاری هنرمندان برنامه هایی از قبیل آکروبات بازی و بند بازی اجرا خواهند کرد.

کد خبر 2470929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha