۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱

لزوم ساماندهی فاضلاب چرمشهر ورامین

لزوم ساماندهی فاضلاب چرمشهر ورامین

فرماندار شهرستان ورامین در بازدید از تالاب بند علیخان بر لزوم تخصیص حق آبه تالاب و مراتع منطقه و ساماندهی وضعیت فاضلاب چرمشهر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،روز گذشته فرماندار شهرستان ورامین به همراه معاونان سیاسی و عمرانی ، بخشدار بخش جواد آباد،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین از تالاب بند علیخان و رود خانه شور با توجه به خشکسالی سالهای اخیر و عدم آبگیری منطقه از رودخانه شور بازدید کردند.

این گزارش می افزاید: در این بازدید فرماندار و هیئت همراه با حضور در محل رودخانه شور و ورودی آب رودخانه به تالاب فصلی بند علیخان وضعیت تالاب و منطقه را مورد بررسی قرار دادند . 
گفتنی است در ادامه  این بازدید فرماندار شهرستان ضمن بازدید از دشت پره زرده و  وضعیت مراتع این منطقه بر لزوم تخصیص حق آبه تالاب و مراتع منطقه و ساماندهی وضعیت فاضلاب چرمشهر جهت جلوگیری از نابودی تالاب فصلی و احیاء مراتع تاکیدکرد.

تالاب فصلی بند علیخان که همه ساله در فصل پائیز و زمستان پذیرای هزاران پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی جهت زمستان گذرانی بوده است طی دو سال اخیر به دلیل خشکسالی و عدم رعایت حق آبه تالاب از رودخانه شور که اصلی ترین منبع تامین آب تالاب میباشد ، دیگر شاهد حضور پرندگان مهاجر در این تالاب نیست ، همچنین در سالهای اخیر بدلیل عدم بارندگی مناسب تا کنون هیچگونه آبی وارد آبگیر های تالاب نشده و تالاب کاملا خشک می باشد و مراتع منطقه نیز که همه ساله در فصل مجاز مورد استفاده عشایر منطقه جهت چرای دام می باشد بشدت آسیب دیده و در صورت ادامه این وضعیت شاهد پیشروی کویر به سمت مناطق مسکونی شهرستان ورامین و پیامد های سوء زیست محیطی خواهیم بود.

کد خبر 2473738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha