۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸

اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از منازل شهروندان شرق تهران

اجرای طرح تفکیک پسماند خشک از منازل شهروندان شرق تهران

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 ، از اجرای طرح تفکیک پسماندهای خشک از منازل مسکونی شهروندان در سطح محدوده شرق تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا فرخی با اشاره به اجرای طرح جدا سازی پسماندها، توسط شهروندان، افزود: پسماندهای خانگی به دو بخش تر و خشک تقسیم می‌شوند و روزانه به طور متوسط بیش از 50 تن، پسماند خشک در منطقه 8 جمع آوری می‌شود.

وی گفت: خودروهای ویژه جمع آوری پسماندهای خشک در مرحله اول،کار جمع آوری زباله‌های خشک را در سطح منطقه انجام می‌دهند و بعد ایستگاههای ثابت پسماندهای خشک نیز، این زباله‌ها را تحویل می‌گیرد.

فرخی با اشاره به اینکه این طرح با هدف تفکیک زباله‌های تر و خشک،  اجرا می‌شود؛ اظهار داشت: برای افزایش سطح خدمت رسانی و ترغیب شهروندان، خودروهای جمع‌ ‌آوری بازیافت افزایش یافته و این طرح از درب منازل به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه 8 در بازیافت پسماندهای خشک از سایر مناطق تهران بهتر عمل کرده است، افزود: فاصله مخازن مخصوص پسماند خشک در بافت تجاری متراکم‌تر و در بخش مسکونی، فاصله مخازن از هم بیشتر است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 در ادامه گفت: با انتقال فرهنگ تفکیک پسماند از درون خانه‌ها، امیدوار هستیم که مدیریت شهری در اجرای این برنامه‌ها موفق‌تر از همیشه باشد.
 

کد خبر 2474125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha