۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱

مشهدی زاده عنوان کرد:

شهرستان لنده فاقد سردخانه نگهداری محصولات باغی است

شهرستان لنده فاقد سردخانه نگهداری محصولات باغی است

لنده – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: این شهرستان با ظرفیت های زیاد در بخش باغداری فاقد سردخانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مشهدی‌زاده ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مسئله باعث شده محصولات باغی تولید شده در لنده با كمترین قیمت در بازار به فروش برسند.

وی بیان كرد: احداث یك سردخانه برای ایجاد تعادل در بازار و حمایت از كشاورزان برای رسیدن به سود منطقی و بحق خود در لنده ضروری است.

مشهدی‌زاده از وجود متقاضی بخش خصوصی برای احداث سردخانه در شهرستان لنده خبر داد و گفت: با این وجود صندوق توسعه ملی هنوز تسهیلاتی به این متقاضی پرداخت نكرده است.

وی همچنین بر ضرورت رایگان شدن حفر گوده و خرید نهال برای كشاورزان مناطق محرومی چون لنده تأكید كرد و افزود: در حال حاضر به ازای حفر هر گوده پنج هزار ریال به تعاونی باغداران پرداخت می‌شود كه لازم است كشاورزان حفاری گوده‌های خود را از طریق تعاونی باغداران انجام دهند.

مشهدی‌زاده گفت: همچنین ۵۰ درصد هزینه خرید نهال نیز از سوی سازمان جهاد كشاورزی استان كهگیلویه و بویراحمد به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: قبل از این با حفر گوده‌های غرس نهال و تحویل نهال‌های مجانی، ‌كشاورزان اشتیاق بسیار زیادی داشتند ولی اكنون با كاهش این حمایت‌ها آن اشتیاق قبلی وجود ندارد.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان لنده با بیان اینكه شهرستان لنده در مجاورت دو كوه سیاه و سفید قرار دارد، افزود: این شهرستان هم قابلیت توسعه باغات را در دو بخش دیم و آبی دارد.

وی بیان كرد: عبور رودخانه پر آب مارون از وسط شهرستان لنده و وجود اراضی مستعد در حاشیه رودخانه‌ها، شرایط را برای احداث باغات جدید فراهم كرده است.

مشهدی‌زاده بیان داشت:‌ اراضی مستعد حاشیه رودخانه‌ها در لنده، قابلیت كاربری باغی بسیار بالایی به ویژه برای احداث باغات مركبات دارند كه در همین راستا ایستگاه‌های پمپاژ در مسیر رودخانه مارون احداث شده است.

کد خبر 2474484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha