۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰

پوسترهای بخش «نگاه نو» و «سینما حقیقت» رونمایی شد

پوسترهای بخش «نگاه نو» و «سینما حقیقت» رونمایی شد

سه پوستر بخش «نگاه نو» «سینما حقیقت» و «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با طرحی از طاها ذاکری و حمیدرضا بیدقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سه پوستر بخش «نگاه نو»، «سینما حقیقت» و «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با طرحی از طاها ذاکری  رونمایی شد.

بخش سینما حقیقت مسابقه آثار مستند سینمایی به منظور تشویق فیلمسازان به تولیدات سینمایی مستند و توجه ویژه به تنوع موضوعی آثار مستند برگزار می شود.از میان آثار مستند، 11 اثر از سوی هیات انتخاب برگزیده شد و جوایزی به بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین پژوهش و متن در این بخش اعطا می شود.

پوستر هنر و تجربه

از همین رو به منظور استمرار سیاست های تشویقی در خصوص تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی آثار بلند سینمایی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت»، به صورت مستقیم در این بخش پذیرفته شوند.

جعفر صانعی مقدم، عزیزاله حاجی مشهدی، پیروز کلانتری، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هیات انتخاب آثار بخش مستند را بر عهده داشتند.

پوستر دو بخش نگاه نو و سینما حقیقت

در بخش «نگاه نو» نیز ۱۱ اثر از کارگردان های فیلم اولی به رقابت با یکدیگر می پردازند. در این بخش بهترین کارگردان، بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین هیات داوران نیز جایزه ویژه خود را به یک اثر در این بخش اهدا می کند.

رسول صدرعاملی، احمد امینی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی هیات انتخاب آثار بخش سینمای ایران را بر عهده داشتند.

پوستر بخش «هنر و تجربه» سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با طرحی از حمیدرضا بیدقی نیز رونمایی شد.

11 فیلم منتخب از بخش های سودای سیمرغ، نگاه نو و سینمای حقیقت در بخش هنر و تجربه سی و سومین جشنواره فیلم فجر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

پوستر هنر و تجربه

همچنین به دو فیلم برگزیده بخش «هنر و تجربه» به انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری گروه هنر و تجربه جوایزی اهدا می شود.

جمال امید، هوشنگ گلمکانی، جعفر صانعی مقدم، ایرج تقی پور، شهرام مکری، محمدرضا فرجی، مجید مسچی، سیف الله صمدیان و امیرحسین علم الهدی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و هیات انتخاب «سینمای هنر و تجربه» هستند.

کد خبر 2474537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha