۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۳

فرزانه:

دهیاران از سیاسی کاری بپرهیزند/ ضرورت بازنگری در طرح هادی روستایی

دهیاران از سیاسی کاری بپرهیزند/ ضرورت بازنگری در طرح هادی روستایی

محمودآباد - فرماندار محمودآباد، خواستار پرهیز دهیاران از هرگونه سیاسی کاری و ورود به فضاها و گرایشات سیاسی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه شامگاه دوشنبه در نشست با دهیاران بخش مرکزی افزود: دهیاران باید به کار اصلی خود در روستاکه همان خدمت به مردم و کاهش مشکلات  و دغدغه های اهالی روستاست، بپردازند تا نمره قبولی را در قیاس مردم کسب کنند.

فرماندار شهرستان محمودآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ششم بهمن و حماسه مردم آمل گفت: این انقلاب حاصل مجاهدت و ایثار برادران و همسنگران ماست و باید از حرمت خون شهدا و ارزشهای این انقلاب پاسداری کرد.

فرماندار محمودآباد با اشاره به حجم انبوه ساخت و سازهای صورت گرفته شده در روستاها و مهاجرات روستائیان به شهرها و بی توجهی به صنعت کشاورزی گفت: متاسفانه بسیاری از دهیاران تنها به دنبال صدور پروانه برای تبدیل اراضی و ساخت و ساز هستند  و از دیگر وظایف خود مانند حمایت از صنایع دستی و توسعه کشاورزی و کمک به رفع مشکلات کشاورزی  و دامداران بمنظور بازگشت سرمایه به کشاورزان غافل مانده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به ظرفیت های بالقوه در روستاهای محمودآباد گفت: اگر دهیاران بتوانند ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند ما شاهد توسعه روستا و اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود.

فرزانه با اشاره به اهمیت حفظ مزارع کشاورزی به عنوان هویت مردم این خطه با انتقاد از عملکرد دهیاران و عدم نظارت و برخورد از سوی دستگاه های متولی گفت: متاسفانه در باور دهیاران و اهالی روستاها ساخت و ساز و تبدیل اراضی کشاورزی به شهرک های تفریحی و توریستی پیشرفت محسوب می شود که متاسفانه با توجه به عدم فراهم بودن زیر ساخت در روستاها کاهش افت فشار آب و برق و گاز و غیره را شاهد هستیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اهمیت اجرای صحیح طرح هادی در روستاها گفت: طرح هادی روستاها نقشه راه برای حرکت رو به جلوست و باتوجه به فرارسیدن زمان اصلاح و بازنگری نقشه های طرح هادی روستاها باید نقشه ها با  در نظر گرفتن شاخص جمعیت  و اصلاح نقصان نقشه قبلی بازنگری، اصلاح و برطرف گردد که موجب کاهش هرچه بیشتر تخلفات را شاهد باشیم.

سیف اله فرزانه خاطر نشان کرد: دهیاران باید با در نظر گرفتن ظرفیت های روستای خود برنامه ریزی کنند و از قیاس نابجا با روستاهای دیگر پرهیز کنند و خدمات روستایی را به جمعیت ثابت اختصاص دهند و سعی در بازگشت سرمایه داشته باشند.

ناصر فتاحی بخشدار مرکزی محمودآباد طی سخنانی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حسن توجه و حمایت های فرزانه فرماندار محمودآباد نسبت به بخش مرکزی خواستار توجه و تعامل گسترده تر از سوی مدیران دستگاههای خدماتی از جمله راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی شد.

فتاحی با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه مبارک فجر خواستار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی و فضاسازی و آذین بندی روستا همچنین اعلام پروژه های عمرانی جهت افتتاح در این ایام شد.

کد خبر 2474659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha