۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۴۰

نیکخواه عنوان کرد:

هزینه ۳ میلیارد تومانی برای خرید و تجهیز مرکز سی تی اسکن بوعلی ساری

هزینه ۳ میلیارد تومانی برای خرید و تجهیز مرکز سی تی اسکن بوعلی ساری

ساری - رئیس بیمارستان آموزشی درمانی بوعلی سینا ساری گفت: برای خرید دستگاه سی تی اسکن و تجهیز ساختمان سه میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نیکخواه شامگاه دوشنبه در بازدید خبرنگاران از بیمارستان بوعلی گفت: تجهیز و ساخت این مرکز  سبب شد تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به  بیمارستان های دیگر نباشد.

وی از ساخت و تجهیز مرکز سی تی اسکن این بیمارستان خبر داد و افزود: به خاطر اهمیت وجود این دستگاه برای تخصص های مختلف فضای تریا تخریب و تبدیل به مرکزسی تی اسکن شد و  این مرکز در فضایی به مساحت ۱۱۵ متر مربع مجهز به یک دستگاه سی تی اسکن شش اسلایز شده است.

وی تاکید کرد:اجرای این طرح  همسو با اجرای طرح تحول نظام سلامت و با هدف ارتقا بخشی کیفیت خدمات سلامت به شهروندان در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

دکتر نیکخواه افزود: ماهانه ۲۰۰ بیمار بیمارستان بوعلی سینای ساری  برای انجام کارهای سی تی اسکن و ام آر ای (MRI)به بیمارستان های دولتی و خصوصی اعزام می شدند که با تجهیز سی تی اسکن مراجعین این مرکز نیز ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی به وجود این بیمارستان در ابتدای شهر ساری و مسیرجاده ترانزیتی تهران – مشهد و لزوم راه اندازی مرکز سی تی اسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به بروز تصادفات و سوانح در جاده، انجام سی تی اسکن برای تشخیص میزان صدمات و انجام مراحل درمان ضروری است .

نیکخواه با اشاره به این که بیمارستان بوعلی ساری مرکز ارجاع است افزود: با دارا بودن بخشهای چشم پزشکی، گوش، حلق و بینی، نورولوژی، مغز واعصاب و بستری بیماران سکته مغزی و ام اس در این بیمارستان  نیاز به سی تی اسکن کاملا احساس می شد.

وی تاکید کرد:مرکز درمانی بوعلی به عنوان یک مرکز منحصربه فرد در سطح استان ارائه خدمات می کندکه برخورداری از بخش جراحی فک و صورت، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب  این مرکز را از سایر مراکز متمایز کرده است.

رئیس بیمارستان  آموزشی بوعلی سینا ساری با بیان اینکه تاکنون ۱۶ پرسنل در بخش رادیولوژی این مرکز درمانی مشغول فعالیت بودند افزود:با استقرار سی تی اسکن چهارنفر دیگر به مجموعه کادر درمانی این بخش افزوده شد.

وی  از وجود بخش اطفال با ۹۰ تخت بستری و ۱۱ متخصص و فوق تخصص اطفال خبر دادو تصریح کرد: تامین نیاز بیماران از اولویتهای کاری پرسنل بیمارستان بوعلی سینا ساری است.

کد خبر 2474668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha