۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۱:۵۸

قندالی خبر داد:

سهمیه برای فرزندان عشایر در دانشگاه های دولتی

سهمیه برای فرزندان عشایر در دانشگاه های دولتی

بوشهر - رئیس سازمان امور عشایر کشور از افزایش سهمیه عشایری در حوزه آموزش عالی خبر داد و گفت: در سال آینده ۳۰۰ نفر از فرزندان عشایر در دانشگاه‌های دولتی سهمیه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، کرمعلی قندالی عصر دوشنبه در بازدید عشایر قشقایی دشتستان اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به عشایر دارد و این موضوع را در عمل ثابت کرده است و خدمات بسیار خوبی برای عشایر ارائه می‌شود.

وی از عشایر قشقایی به عنوان بزرگترین ایل در سطح کشور یاد کرد و ادامه داد: در بازدیدهایی که به همراه رئیس جمهور از عشایر داشتیم، رئیس جمهور به صورت ویژه به مسائل و مشکلات عشایر توجه کردند و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خشکسالی و مشکلات تامین علوفه و آب شرب و دام را به عنوان مهمترین دغدغه‌های عشایر نام برد و افزود: باید مدیریت مناسبی داشته باشیم که خدمات مطلوبی به عشایر ارائه کنیم.

وی همچنین به تصمیمات مناسب برای ارائه خدمات مطلوب در زمینه فرهنگ، بهداشت و آموزش و پرورش عشایر اشاره کرد و بیان داشت: موضوع بهداشت سیار از برنامه‌های مناسب برای ارائه خدمات به عشایر است.

قندالی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تحصیل عشایر وجود ندارد و ۹۳ درصد فرزندان عشایر تحصیل می‌کنند، بیان داشت: حدود ۵۰ درصد فرزندان عشایر در مقطع راهنمایی و حدود ۸۰ درصد از فرزندان عشایر در مقطع دبیرستان از تحصیل باز می مانند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه از توسعه راه‌های عشایری خبر داد و بیان داشت: بخشی از نیازهای عشایر از جمله تامین آب و علوفه به صورت مقطعی حل خواهند شد و برخی از نیازها را نیز به مرور زمان حل می‌کنیم.

کد خبر 2474700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زهرا ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      0 0
      فقط400 نفر بقيه چي؟