۶ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۵۷

ترکان مطرح کرد:

احداث بندر و فرودگاه در جزیره هندورابی در دست اجراست

احداث بندر و فرودگاه در جزیره هندورابی در دست اجراست

بندرعباس - دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: در جزیره هندورابی احداث بندر و فرودگاه در دست اجرا قرار دارد و بعد از آن توسعه جزایر فارور کوچک و فارور بزرگ را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ترکان دوشنبه شب در دهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان، بیان داشت: مناطق آزاد کوشش دارند تا به هویت تولید و صادرات تغییر رویه دهند و نگاه به صنایع در مناطق آزاد با رویکرد تولید و صادرات محقق می شود.

وی ادامه داد: پس از انضمام جزیره هرمز به منطقه آزاد قشم، جزیره هنگام نیز با رویکرد گردشگری به منطقه آزاد قشم ملحق می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور افزود: در حال حاضر جزیره قشم، عیان ترین مرکز قاچاق سوخت است و مشخص نیست چرا تاکنون جلوی گسترش این پدیده گرفته نشده است که باید اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

شرکت های بزرگ وارد عرصه های فناورانه شوند

همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه این نشست با بیان اینکه می توان با دانش و فناوری بسیاری از مشکلات را رفع کرد، اظهار داشت: باید از پتانسیل های شرکت دانش بنیان در استان استفاده شود تا از این طریق مشکلات رفع شود.

وی از شرکت های برزگ در استان خواست با توجه به اصل نوآوری به سمت دانش روز و فناوری حرکت کنند.

این مسئول با بیان اینکه روش های نو در اختیار شرکت های کوچک است و بازار در دست شرکت های بزرگ است، اضافه کرد: وقت آن رسیده شرکت های بزرگ وارد عرصه های فناورانه شوند.

کد خبر 2474714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha