۷ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۳

در گفتگو با مهر اعلام شد:

استفاده از ظرفیت پژوهشگران حوزه برای تدوین دانشنامه دفاعی امنیتی

استفاده از ظرفیت پژوهشگران حوزه برای تدوین دانشنامه دفاعی امنیتی

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح از هم‌افزایی بین حوزه‌های علمیه و ستاد کل نیروهای مسلح برای تدوین دانشنامه دفاعی امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی فرزندی شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک با معاون پژوهش و تعدادی از کارشناسان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضرورت پژوهش برای تبیین مولفه‌های دفاع مشروع در اسلام را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: اجزاء و چیستی حوزه دفاعی، امنیتی و نظامی‌گری از بحث‌های مهمی است که باید مورد توجه همه مجموعه‌های اندیشه‌ورز و نظریه‌پرداز مرتبط قرار گیرد.

وی بررسی شاخص‌های علم دینی برای دفاع و امنیت را امری مهم دانست و تاکید کرد: در حوزه ظرفیت‌شناسی باید این تقاضا را از حوزه‌های علمیه داشته باشیم که بخشی از دروس خارج با این موضوع برگزار شود.

معاون مکتب و اندیشه دفاعی امنیتی معاونت راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: چندین مرکز حوزوی برای بهره مندی از ظرفیت‌های علمی آنها مورد توجه قرار گرفته و در تلاش هستیم با این مراکز ارتباط برقرار کنیم.

فرزندی با اشاره به ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه که در حوزه‌های علمیه وجود دارد، تصریح کرد: تولید علم و نظریه و تربیت مجتهدان برجسته در حوزه دفاع و امنیت مورد توجه ماست.

سردار فرزندی تاکید کرد: ظرفیت‌های ساختاری و چارچوبی خوبی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) وجود دارد و ما دنبال این هستیم که برای پاسخ به سئوالات و شبهاتی که در حوزه دفاعی و امنیتی وجود دارد، ظرفیت سازی کنیم.

وی با ابراز امیدواری از بهره مندی ظرفیت‌های پژوهشگران حوزوی برای تدوین دانشنامه دفاعی و امنیتی اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح دفتری در قم ایجاد کرده تا مدیریت استفاده از ظرفیت‌های موجود را بر عهده بگیرد و نقشه راهی تهیه شود که مراکز وزین علمی در آن نقش آفرینی کنند.

دکتر محمدمهدی مقدادی معاون پژوهش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و حجت‌الاسلام محمد زرقانی مدیر دفتر همکاری‌های علمی پژوهشی و حجت‌الاسلام نورموسوی مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نیز در این جلسه به تشریح فعالیت‌ها و توانمندی‌های این مرکز پرداختند.

کد خبر 2474781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha