۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

سرهنگ شمس آذر:

تصادفات درون شهری در زنجان 50 درصد کاهش دارد/ وجود 24 دوربین نظارتی

تصادفات درون شهری در زنجان 50 درصد کاهش دارد/ وجود 24 دوربین نظارتی

زنجان-رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: میزان تلفات جانی تصادفات درون شهری ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد كاهش یافته است.

سرهنگ مقصود  شمس آذر در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: تعداد متوفیان ناشی از تصادفات پارسال در سطح استان ۵۲ نفر بود كه امسال به ۲۶ نفر كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه طی ۹ ماه نخست امسال ۱۲ عابر پیاده، ۱۰ موتور سوار و یك دوچرخه سوار در تصادفات درون شهری جان باخته اند.

سرهنگ شمس آذر، سرعت بالا و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و بی احتیاطی در عبور و مرور توسط عابرین به ویژه در تاریكی شب و بزرگراه ها را از دلایل تصادفات عابرین پیاده برشمرد.

رئیس پلیس راهور استان زنجان ابراز كرد: در مسیرهایی كه سرعت خودرو ها بالاست به ویژه در بزرگراه ها خطر بیشتر عابران پیاده را تهدید می كند.

به اعتقاد وی، مدیریت سرعت، آموزش و فرهنگ سازی، ایمن سازی معابر درون شهری توسط شهرداری و استفاده از دوربین های كنترل سرعت در كاهش تصادفات درون شهری موثر است.

سرهنگ شمس آذر از نبود دوربین های كنترل و نظارت در شهر زنجان اظهار تاسف كرد و یادآور شد: نصب این دوربین ها در سطح شهر ها به عهده شهرداری و در جاده ها به عهده اداره كل راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینكه دوربین های داخل شهر زنجان امنیتی كنترلی است و از نوع هوشمند كنترل سرعت نیست، گفت: هزینه بالای این نوع دوربین ها یكی از دلایل عدم تامین ان برای شهر است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان  یادآور شد: ۲۴ دستگاه  دوربین نظارتی در سطح شهر زنجان وجود دارد اما دوربین های مد نظر راهور نیستند چرا كه دوربین های هوشمند مربوط به نظارت بر سرعت به صورت هوشمند كنترل سرعت دارند.

سرهنگ شمس آذر خاطر نشان كرد: مركز كنترل پلیس آماده است و شهرداری می تواند با خریداری دوربین های هوشمند به صورت مشترك از این مركز استفاده كند.

به گفته وی امسال در ۳۵ فقره از تصادفات درون شهری سازمان و ها و نهادها مقصر شناخته شده اند كه اغلب شهرداری، آب و فاضلاب شهری و شركت برق مقصر بوده اند.

رییس پلیس راهور استان زنجان  تاكید كرد: اموزش  در كاهش تصادفات و ترافیك  حرف اول را می زند، در كشورهای توسعه یافته آموزش و ایمن سازی به سمتی می رود كه حتی اگر راننده ای قصد خودكشی در جاده داشته باشد نتواند.

سرهنگ شمس آذر گفت: گرچه آموزش ها در كشور ما موثر بوده اما كافی نیست، آموزش های پلیس محدود به مساجد و مدارس شده و سایر نهادها هم به صورت كامل آموزش را عملیاتی نكرده اند.

وی تعداد خودرو های موجود در استان زنجان را حدود ۲۵۰ هزار دستگاه  و تعداد موتور سیكلت ها را بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه اعلام كرد و افزود: با توجه به افزایش روز افزون تعداد وسایل نقلیه باید مدیریت شهری با آینده نگری برای بهبود وضعیت عبور و مرور تلاش كند.

رئیس پلیس راهور استان زنجان تاكید كرد: ایمن سازی معابر و تمركز زدایی از بافت مركزی شهر می تواند در كاهش ترافیك و بهبود عبور و مرور موثر واقع شود.

سرهنگ شمس آذر به آموزش های ضمن خدمت پلیس راهور نیز اشاره  و ابراز كرد: دوره های تخصصی همچون كارشناسی عالی تصادفات در بازه های زمانی كوتاه مدت برای كاركنان پلیس راهور برگزار می شود تا با تبادل تجربیات و ارتقا سطح دانش و مهارت، خدمات پلیس بهتر ارائه شود.

کد خبر 2474832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha