۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۷

محمدی خبر داد:

اجرای طرح برچسب گذاری موادغذایی در کرمانشاه/ درج اطلاعات تغذیه ای

اجرای طرح برچسب گذاری موادغذایی در کرمانشاه/ درج اطلاعات تغذیه ای

کرمانشاه- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت طرح برچسب گذاری مواد غذایی به منظور ارتقای سطح سلامت مردم همزمان با سایر استان ها در کرمانشاه اجرا می شود.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح برچسب گذاری مواد غذایی در کرمانشاه در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت همزمان با سایر استان های کشور خبر داد.

وی افزود: بر این اساس، از این پس برچسبی بر روی کلیه مواد غذایی نصب شده تا مردم از میزان عوامل خطرزا این مواد آگاه شوند.

محمدی گفت: طبق این دستور العمل اطلاعات تغذیه ای با استفاده از نشانگرهای رنگی برای نشان دادن میزان نمک، قند، چربی و اسیدهای چرب ترانس در صفحه اصلی و به صورت واضح درج می شود.

وی اظهار داشت: این عوامل با سه رنگ مشخص می شوند که رنگ سبز نشان می دهد که چربی ترانس این ماده غذایی مناسب است، رنگ زرد نشان دهنده این است که چربی ترانس آن می تواند خطر آفرین باشد و رنگ قرمز یعنی چربی ترانس به حدی زیاد است که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح سلامت و آگاهی مردم در خصوص استفاده از مواد غذایی عنوان کرد و افزود: مردم از طریق این برچسب ها متوجه خواهند شد که از چه ماده غذایی می توانند استفاده کنند.

 محمدی در پایان از مردم خواست که به این برچسب های رنگی بر روی مواد غذایی توجه کرده و از این طریق سطح سلامت خود را افزایش دهند.

کد خبر 2474919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha