۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۹

به مناسبت دهه فجر/

۱۲۰ جشن با محوریت مردم در مشهد مقدس برگزار می شود

۱۲۰ جشن با محوریت مردم در مشهد مقدس برگزار می شود

مشهد- مسئول ستاد بزرگداشت برنامه های دهه فجر شهرداری مشهد گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۲۰ جشن در ۱۲ منطقه مشهد با محوریت مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رئیسیان زاده روز سه شنبه درتشریح برنامه های ستاد دهه فجر شهرداری مشهد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) گفت: تلاش شده تا تمام برنامه های این دهه با همکاری مردم و با توجه به گروهای سنی متفاوت اجرا شود.

وی افزود: فعالیت های ما به چندین بخش تقسیم می شود که نخستین حوزه آن  فضا سازی شهری است که با راه اندازی پاتوق های انقلاب با محوریت اجرای سرودهای انقلابی در دستور کار است.

وی ادامه داد: هشت نقطه پر تردد شهر برای اجرای برنامه های دهه فجر در نظر گرفته شده که گروهای سرود و تئاتر بدون برنامه ریزی قبلی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 رئیسیان ایستگاه های شکرانه را یکی دیگر از اقدامات ستاد برگزاری دهه فجر عنوان کرد و گفت: بزرگداشت نهضت تکبیر نیز یکی از برنامه های ما در این دهه خواهد بود که ۳۶ مسجد تاکنون برای برگزاری این مراسم اعلام آمادگی کردند.

مسئول ستاد بزرگداشت برنامه های های دهه فجر گفت: همچنین بسته های حمایتی و مشارکتی را برای تشکل های مردمی در نظر گرفته  شده و قرار است تا ۱۲۰ جشن شهری در ۱۲ منطقه و به مدت ۱۰ شب برگزار شود.

وی بیان داشت: عرصه میدان شهدا نیز در این ایام نمایشگر اتفاقات، حوادث و بازسازی برخی انقلاب اسلامی و همچنین المان های موضوعی خواهد بود.

رئیسیان ادامه داد: آموزش روایت گری، برگزاری مراسم خاطره گویی در تمام مساجد و برنامه خانواده های آسمانی از دیگر اقدامات ستاد دهه فجر شهرداری است.

وی با بیان اینکه در دوره های مختلف مدارس نیز برنامه های پیش بینی شده اضافه کرد: در دوره پیش دبستانی و دبستان برنامه هایی با عنوان «خمینی  ای امام» با هدف آشنایی با مبانی انقلاب اسلامی برگزار و از مهد کودک ها نیز برای حضور در برنامه های فرهنگسرای کودک دعوت به عمل آمده است.

مسئول ستاد بزرگداشت برنامه های های دهه فجرشهرداری ادامه داد: در دوره های اول متوسطه، پرده خوانی و نقالی و برای دوره های دوم متوسطه نیز تور ویژه انقلاب با هدف آشنا شدن نسل سوم و چهارم انقلاب با حوادث انقلابی در مشهد برگزار می شود.

رئیسیان با اشاره به حمایت ستاد دهه فجر از برنامه های تشکل های دانشجویی گفت: اکران فیلم و مستند های انقلاب، بزرگداشت روز فناوری از سایر برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر چگونگی دخالت مردم در طرح ریزی برنامه های دهه فجر نیز پاسخ داد: از مدت ها قبل در شورای اجتماعی  محلات این بحث مطرح شد و از ظرفیت های مردم در این بخش استفاده کرده ایم.

مساجد پیشقدم در تجلیل از خانواده شهدا

همچنین در این مراسم معاون فرهنگی هنری شهرداری مشهد نیز با اشاره به ضعف مسئولان و دستگاه های فرهنگی در بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی گفت: در کارهای فرهنگی کیفیت کار مهم تر از تنوع و کمیت فعالیت ها است که متاسفانه نتوانستیم برنامه های شایسته شهدا و خانواده آنان تا کنون انجام دهیم.

وحید جلیلی افزود: برنامه های ستاد دهه فجر شهرداری مشهد با محوریت مردم و با استفاده از نظرات و پیشنهادات فعالان فرهنگی برنامه ریزی شده است.

 وی با بیان اینکه برنامه های تجلیل از خانواده شهدا به عهده مساجد گذاشته شده است ادامه داد: در نظر داریم تا بسته های حمایتی و فرهنگی لازم را برای اجرای المان های شهری و همچنین نام گذاری های خیابان ها در ارتباط با شهدا در سال آینده اجرا کنیم که این موضوعات فضای شهر مشهد را معنوی تر خواهد کرد.

جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص بودجه پیش بینی شده برای اجرای برنامه های دهه فجر افزود:  مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرای این برنامه ها در نظر گرفته شده که این میزان با توجه به کیفیت و کمیت برنامه ها تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار، در مراسمی که صبح امروز در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد از فیلمبردار صحنه های قیام مردم مشهد در انقلاب اسلامی، خانواده شهیدان حنائی، صداقت و وهاب زاده تجلیل شد.

همچنین مستند ویژه انقلاب در مشهد برای نخستین بار توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در حضور خانواده شهدا و اصحاب رسانه به نمایش در آمد.

کد خبر 2475143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha