۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۰

انصاری:

رسانه ها آگاه سازی لازم درباره پیامدهای مصرف مواد مخدر را پر رنگ کنند

رسانه ها آگاه سازی لازم درباره پیامدهای مصرف مواد مخدر را پر رنگ کنند

زنجان-استاندار زنجان بر لزوم آشناسازی مردم با تاثیرات موادمخدر تاکید کردو گفت: رسانه ها تاکنون بر روی مواد مخدری همچون تریاک و هروئین و مضرات آن متمرکز شده اند که باید مسیر آگاه سازی مردم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر سه شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان افزود: متاسفانه هنوز خطرات مواد مخدر شیمیایی و صنعتی آن چنان که باید برای مردم نشان داده نشده است و مردم باید با خطرات انواع مواد مخدر آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در حوزه مواد مخدر نیز زمانی که مردم معتادی را در پارک یا خیابانی مشاهده می کنند و یا گروهی از افرادی را که در یک مکان با حالت خاصی تجمع کرده اند می بینند فکر می کنند که تعداد معتادان به مواد مخدر در جامعه  افزوده شده است.

استاندار زنجان گفت: زنجان جزو استانهای سفید کشور است و رتبه پایین تری نسبت به مصرف مواد مخدر در کشور دارد.

انصاری تاکید کرد: عدیده مسئولانی می پندارند در صورتی که مردم از آمارهای موجود که منطبق بر واقعیت است مطلع نباشند با حساسیت بیشتری با موضوعی همچون اعتیاد به مواد مخدر برخورد می کنند.

انصاری  افزود: در صورت بی اطلاعی مردم از آمارهای مواد مخدر آنان با نگرشی ناامیدانه با موضوع برخورد می کنند و می اندیشند که دولت کاری در این زمینه انجام نمی دهد ولی مسئولان باید به طور شفاف آمار در خصوص اعتیاد را به مردم بگویند.

وی یاد آورشد: ما باید کاری کنیم که مردم با امید به آینده زندگی کنند و امیدوار باشند که دولت در مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای جدیدی  داشته است و این مهم زمانی محقق می شود که مردن به واقعیت ها نزدیک شوند.

استاندار زنجان گفت: مردم همچنان بر این امر اذعان دارند که مضرات و خطرات مواد مخدر سنتی همچون تریاک و هروئین کمتر از مواد مخدر شیمیایی و روانگردان است.

انصاری تصریح کرد: رسانه ها به گونه ای اطلاع رسانی کنند که مردم فکر نکنند که مواد مخدر صنعتی و شیمیایی جایگزین خوبی برای تریاک و هروئین محسوب می شود و فرزندان در معرض خطر نیستند.

کد خبر 2475315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha