۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۲۴

جان نثاری:

۸۹ درصد از شکایات گران‌فروشی دارویی در استان اصفهان سوء تفاهم است

۸۹ درصد از شکایات گران‌فروشی دارویی در استان اصفهان سوء تفاهم است

اصفهان – مدیر نظارت دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به اینکه بالاترین آمار شکایت به این معاونت از گرانفروشی دارویی است، ۸۹ درصد شکایات سوء تفاهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جان نثاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی پنج ماه گذشته حدود ۵۰۰ مورد شکایت از داروخانه ها در شهر اصفهان ثبت شده که ۸۰ درصد آن مربوط به گرانفروشی است.

وی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ۸۹ درصد این شکایات ناشی از سوء تفاهم بوده و ۱۱ درصد آنها احراز شده است.

مدیر نظارت دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بیان داشت: بیشتر این سوء تفاهم ها مربوط به تغییرات در قیمت داروها و درج قیمت های غیر واقعی بر روی بسته های دارویی  است.

وی تاکید کرد: قیمت دارو در کشورمان نسبت به هر کالای دیگری مشخص تر و نظارت و کنترل بر روی آن نیز بیشتر است.

جان نثاری بیان داشت: لازم است برای برطرف شدن این سوء تفاهم ها برنامه ریزی و برنامه های آموزشی ارائه شود.

وی با اشاره به یک هزار مورد بازرسی از داروخانه های شهر اصفهان در ۹ ماهه امسال گفت: حدود ۷۰۰ داروخانه خصوصی فعال در سطح استان وجود دارد که ۴۰۰ واحد از آنها در شهر اصفهان فعال است.

مدیر نظارت دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان افزود: امسال بیشتر تاکید و تمرکز ما بر روی حضور مسئول فنی در داروخانه ها بود که این موضوع در حدود ۹۰ درصد داروخانه ها رعایت می شود.

وی درباره داروخانه های شبانه روزی گفت: باید به ازای هر ۶۵ هزار نفر جمعیت یک داروخانه شبانه روزی موجود باشد که از این لحاظ ما حتی با مازاد این قبیل داروخانه ها در کلانشهر اصفهان مواجه ایم.

جان نثاری با بیان اینکه درباره داروخانه های شبانه روزی در شهرستان ها با مشکلاتی مواجه هستیم به جزئیات آن اشاره نکرد.

وی درباره برنامه تحول نظام سلامت نیز اظهار کرد: با اجرای این برنامه، بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی موظف به تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران بستری شده در داخل بیمارستانها شده اند.

مدیر نظارت دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه تامین تجهیزات پزشکی مصرفی بیمارستانها در این برنامه به معاونت غذا و دارو محول شده است، افزود: این تجهیزات را به شکل مناقصه ای تامین می کنیم که باعث شده برخی تجهیزات را حتی با ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش قیمت خریداری و تامین کنیم.

وی به عطاری‌های موجود در سطح شهر اشاره کرد و افزود: بسیاری از عطاری‌های سطح شهر دارای مجوز است و تحت نظر صنف عطاری‌ها فعالیت می‌کنند، ولی تعداد قابل توجهی از عطاری‌ها نیز در گوشه و کنار شهر وجود دارند که به صورت آزاد فعالیت کرده و پایبند به هیچ اصولی نبوده و مورد تایید نیز نیستند.

جان نثاری ادامه داد: مردم باستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که عطاری‌ها به جز عرضه اندام‌های خام گیاهی و عرقیجات گیاهی مجوز دیگری نداشته و نبایستی در خصوص تشخیص و درمان بیماری‌ها و عرضه دارو (داروهای گیاهی) فعالیت کنند.

کد خبر 2475432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha