۸ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۸

معاون وزیر فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد:

قدس بعنوان پایلوت شهر سلامت الکترونیک انتخاب شود

قدس بعنوان پایلوت شهر سلامت الکترونیک انتخاب شود

قدس- معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد کرد: شهرستان قدس بعنوان پایلوت طرح شهر سلامت الکترونیک انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری عصر سه شنبه در نشست مشترک با فرماندار و نماینده مردم قدس در مجلس اظهار داشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان عمده ترین محور تحول و توسعه هزاره سوم مطرح شده، در این عرصه شهر نیز بواسطه تحول مفهوم فضای شهری و ظهور زیرساختهای نوین فناوری و ارتباطات باید متحول می شود.

وی افزود: نگرش به فناوری اطلاعات بعنوان ابزار رشد و توسعه کشورها جای خود را به فناوری اطلاعات بعنوان محور توسعه انسانی داده است.

این مسئول ادامه داد: توسعه تمامی زیرساختها از جمله زیرساختهای ارتباطی و اطلاعاتی به عهده حاکمیت است که در برخی از مناطق به خوبی صورت گرفته اما بدرستی از این توسعه زیرساختها استفاده نمی شود به طور مثال فیبرهای نوری قابلیت بسیار بالایی دارند اما در کشور ما فقط در یک زمینه مورد استفاده قرار می گیرند باید در راستای استفاده بهینه از این تکنولوژی ها گام برداشت.

براری عنوان کرد: قدس یکی از شهرستانهای تازه تاسیس است که از نظر زیرساختهای ارتباطی اطلاعاتی ضعفهای بسیاری دارد از این رو از دستگاه های ذیربط همچون مخابرات انتظار می رود که در راستای کاهش این ضعفها فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: مخابرات باید به افزایش پهنای باند، واگذاری بروز تلفن ثابت، خدمات مطلوب ۱۱۸، تقویت خطوط ۱۱۰، نظافت کیوسکها و آنتن دهی مطلوب تلفنهای همراه توجه ویژه داشته باشد تا رضایت شهروندان را کسب کند زیرا رضایتمندی مردم از مهمترین اهداف و اولویتهای نظام جمهوری اسلامی و  دولت تدبیر و امید است.

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات گفت: پیشنهاد می شود که شهرستان قدس بعنوان پایلوت طرح شهر سلامت الکترونیک انتخاب تا طی این طرح تمام خدمات درمانی به صورت اینترنتی و الکترونیکی به مردم ارائه شود.

وی همچنین این نکته را عنوان کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمادگی را دارد که شهرک IT را در شهرستان قدس ایجاد کند.

در ادامه این جلسه فرماندار قدس اظهار داشت: قدس با ۱۱۴ کیلومتر مساحت و جمعیتی معادل ۴۰۰ هزار نفر در نزدیکی پایتخت کشور قرار دارد اما به اندازه شهرستانهای دور افتاده نیز امکانات ندارد متاسفانه خدمات این شهرستان متناسب با جمعیتش رشد نکرده و همین امر مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آورده است.

نورمحمد فردی افزود: زیرساختهای ارتباطی قدس به حدی ضعیف است که با کوچکترین حادثه ایی دچار خسارت شده و ارتباط قطع می شود همچنین در برخی از نقاط شهرستان خطوط تلفن همراه آنتن دهی ندارد و این موارد موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی عنوان کرد: تقویت زیرساختها و توسعه خدمات در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات در قدس ضروری است.

وی ادامه داد: بیش از هزار و ۵۰۰ متقاضی در نوبت واگذاری تلفن ثابت هستند و برغم سخنان وزیر در جلسات پیشین مبنی بر بروز شدن واگذاری تلفن ثابت در شهریور ماه گذشته همچنان این اتفاق نیفتاده و شهروندان در انتظار وصل تلفن های ثابت هستند.

فردی تصریح کرد: تنها ۳۵ کیلومتر از سطح شهر دارای کابل فیبر نوری بوده و از آنجایی که کابل فیبر نوری در بهبود شبکه ارتباطی موثر است، درصدد هستیم در صورت تامین اعتبارات لازم، ۲۰۰ کیلومتر دیگر فیبر نوری را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان در استان تهران، تقریبا تنها شهرستانی است که فاقد شعبه پست بانک بوده، لذا تاسیس و راه اندازی حداقل یک شعبه پست بانک از نیازها و خواسته های منطقی شهروندان این شهرستان است، علاوه بر این ساختار مدیریتی سنتی و شیوه های قدیمی و وجود ۳۰ الی ۴۰ درصد کابلهای هوایی فرسوده از دیگر مشکلات قدس در بخش مخابرات است.

کد خبر 2475624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha