۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱:۰۷

بهزیستی و رفاه در هفته ای که گذشت؛

رشد منفی بیمه بیکاری/افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار

رشد منفی بیمه بیکاری/افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار

رشد منفی بیمه بیکاری در سال جاری، پرداخت 1000 میلیارد تومان از مطالبات تامین‌اجتماعی، وجود دو میلیون زن سرپرست خانوار ، توزیع بن نوروزی و...ازجمله اخبار حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حوزه رفاه و بهزیستی در این هفته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که گزیده ای از مهمترین آنها در گزارش پایان هفته مرور می شود.

افزایش 5 درصدی زنان سرپرست خانوار

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این هفته گفت: آمار زنان سرپرست خانوار از سال 75 تا 90، پنج درصد افزایش داشته و در حال حاضر از 9 درصد به 13.7 درصد رسیده است.

دکتر ابوالحسن فیروز آبادی گفت: برنامه‌های توسعه‌ای بعد از جنگ جهانی دوم تحت عنوان نوسازی و با رهبری کشورهای غربی اغاز شد.

وی ادامه داد: روش و برنامه در این زمینه به صورت از بالا به پایین بود و این روند در دهه پنجاه، شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی به شدت پیاده و اجرایی شد.

کسری بودجه کمیته امداد جبران نشده است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیز در هفته جاری گفت: کسری بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) جبران نشده است و در ارتباط با این موضوع به مسئولین اخطار می‌دهم.

حسین انواری در حاشیه همایش «زنان در مسیر توسعه اجتماعی» با تاکید بر برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر با کسری بیش از 400 میلیارد تومانی بودجه برای پرداخت اصل حقوق مددجویان روبرو هستیم و این حالتی بحرانی است و باعث رکود بسیاری از برنامه‌های ما شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل حقوق محرومین است و در این باره به سازمان برنامه و بودجه که متولی پرداخت آن است اخطار می‌دهم.

هزار و ۳۳۰ نفر تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده

رئیس سازمان بهزیستی نیز در روزهای میانی این هفته گفت: در نیمه نخست سال جاری هزار و ۳۳۰ نفر از گروه هدف سراسر کشور تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده قرار گرفتند.

 همایون هاشمی اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده (FBR) را هم راستا با ابلاغ سیاست های کلی جمعیت رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

توزیع ۴میلیارد بن خرید میان ۶۲هزار خانوار کمیته امدادتهران

مدیرکل کمیته امداد استان تهران نیز از توزیع ۴ میلیارد تومان بن میان ۶۲ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد خبر داد و گفت: مبلغ این بن ها حداقل ۴۰ و حداکثر ۱۵۰ هزار تومان است.

تبارک سبحانی افزود: در حال حاضر حدود ۶۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که البته جمعیت هر خانوار متفاوت و از یک نفره آغاز می شود.

وی گفت: چند سال است که این نهاد برای افزایش قدرت خرید بیشتر مددجویان و همچنین ارائه تسهیلات بیشتر به آنان اقدام به افتتاح فروشگاه نوروزی کرده است و درهمین رابطه بن هایی نیز میان این خانواده ها توزیع می شود .

تصویب بودجه 58 هزار میلیاردی تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دراین هفته به تشریح برنامه ها و اقدامات این سازمان در بخش های مختلف درمانی، بیمه ای و...، پرداخت.

سیدتقی نوربخش به بودجه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ بودجه این سازمان ۵۸ هزار و ۱۰۶ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان است که در هیات امنای سازمان به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: ۹۲ درصد بودجه سازمان تامین اجتماعی توسط حق بیمه تامین می شود و مابقی آن نیز مطالباتی است که از دولت دریافت می شود.

پرداخت 1000 میلیارد تومان از مطالبات تامین‌اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین از ابلاغ تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات این سازمان از دولت خبر داد.

فرصت یک ماهه به وزرای بهداشت و رفاه برای گزارش عملکرد بیمه ها

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در هفته جاری گفت: از حضور وزیر تعاون جهت ارائه گزارش در خصوص خرید خدمت از وزارت بهداشت در شهرهایی که سازمان تأمین اجتماعی فاقد بیمارستان و مرکز درمانی است٬ خبر داد.

عبدالرحمان رستمیان در تشریح جزییات جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارائه گزارش در خصوص خرید خدمت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرهایی که سازمان تأمین اجتماعی فاقد بیمارستان و مرکز درمانی، بیمه همگانی و بیمه تکمیلی است مهمان کمیسیون بود.

وی ادامه داد: وزارت رفاه متعهد شد با همکاری دستگاه‌های مسئول خدمت رسانی به جامعه زیر پوشش تامین اجتماعی با اولویت قرار دادن بازنشستگان را در دستور کار خود قرار دهد.

بیمه هنرمندان جدید از محل هدفمندی یارانه ها

مدیر کل بیمه های سازمان تامین اجتماعی در این هفته از پوشش بیمه ای ۳۲ هزار نفر از هنرمندان کشور خبر داد و گفت: بیمه افراد جدید فاقد بیمه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها انجام می شود.

سیروس نصیری ازپوشش بیمه ای ۳۲ هزار نفر از هنرمندان خبر داد و افزود: براساس آخرین آمار جمع آوری شده تا کنون ۲۴ هزار نفر از هنرمندان از محل توافقنامه ای که در گذشته با وزارت ارشاد منعقد شده بود و همچنین ۸ هزار نفر نیز از محل هدفمندی یارانه ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته و از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

دو میلیون زن سرپرست خانوار داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری از برنامه این وزارتخانه برای تامین بودجه بیمه زنان سرپرست خانوار کشور خبر داد.

علی ربیعی با تأکید بر برنامه ششم توسعه"، افزود: در آستانه برنامه ششم توجه زیادی به تحولات اساسی در حوزه اشتغال زنان شده است.

وی، موضوع بازار کار و نیروی کار زنان را از موضوعات مهم در وزارت رفاه دانست و گفت:‌ در حال حاضر بسیاری از ساختارهای اجتماعی برای فعالیت زنان آمادگی ندارد و باید این موانع ساختاری دیده و لحاظ شود.

کد خبر 2477342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha