۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۳۰

نخستین مرکز غذا و بازی های فکری سالم در شیراز راه اندازی شد

نخستین مرکز غذا و بازی های فکری سالم در شیراز راه اندازی شد

شیراز - نخستین مرکز غذا و بازی های فکری سالم در شیراز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نخستین مرکز غذا و بازی های سالم، گفت : نخستین مرکز اجرای همایش های وی آی پی، گردهمایی، سمینارهای دولتی و غیردولتی راه اندازی و تدارک دیده شده که با توجه به اینکه در شیراز چنین مکانی کم بود، طبق نیاز سنجی  به عمل آمده  این مرکز راه اندازی شد، که با برخورداری از تمام امکانات لازم برای برگزاری جلسات آماده شده است.

موسی صالحی امکان ارتباط با پنج مرکز تهیه غذای سالم را از مزایای این مرکز دانست و افزود: در این مرکز با شیوه های تضمین سلامتی چهار عمل سرخ کردن، کباب کردن، آبکش کردن و سبوس گرفتن انجام نمی شود .

وی با بیان اینکه جشنواره غذای سالم از امروز در شیراز گشایش یافته یادآور شد: این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ استفاده و تهیه غذای سالم از مواد اولیه سالم و شیوه های صحیح طبخ غذا گشایش یافته و سه روز ادامه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: تشویق آشپزها و شیرینی پزها برای استفاده از مواد اولیه سالم در تهیه غذای سالم، آموزش آشپزها و سرآشپزهای مراکز مختلف در سطح شهر از جمله برنامه های این جشنواره است.

صالحی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی در دو سال گذشته تمام تلاش خود را بر این گذاشته که نان سفید را به نان سبوس دار تغییر داده و مردم به سندروم متابولیک مبتلا نشوند افزود: بیش از 60 درصد بیماری های این دسته در ایران از نان و برنج سفید ایجاد می شوند .

کد خبر 2477385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha