۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۹:۰۴

قناعتی:

اولین یادواره شهدای سادات فارس در شیراز برگزار می شود

اولین یادواره شهدای سادات فارس در شیراز برگزار می شود

شیراز – فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: اولین یادواره شهدای سادات استان فارس پنجشنبه ۱۴ اسفند در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعتی عصر چهارشنبه در ستاد یادواره شهدای سادات فارس، گفت: پس از برگزاری اجلاسیه شهدای استان فارس در اردیبهشت ۹۰، یادواره های مختلفی درباره قشرهای متفاوت شهدای استان برگزار شد و اکنون برای اولین بار یادواره شهدای سادات استان در پایان سال برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۳۸ شهید سادات در فارس شناسایی شده اند، گفت: ۲۵۳ نفر از شهدای سادات از شیراز و سه نفر از آن ها خانم بوده اند.

فرمانده سپاه بقیه الله (عج) شیراز اعلام کرد: نام اولین یادواره شهدای سادات فارس به عنوان «نسل کوثر» مورد تایید قرار گرفته است.

قناعتی با بیان اینکه تهیه دو عنوان کتاب برای این یادواره پیش بینی شده است، اظهار داشت: این کتاب ها مرجع شهدای سادات استان هستند که اطلاعات شهدای سادات از قبیل وصیت نامه، زندگی نامه و آثار باقی مانده از آن ها را شامل می شود و در حال حاضر در حال آماده سازی هستند.

وی گفت: سایت تخصصی یادواره شهدای سادات نیز راه اندازی شده که در آن همه اخبار و اطلاعات مربوط به شهدای سادات درج می شود.

مدیرکل صدا و سیما فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه همه ما در قبال موضوع شهدا وظیفه ای بر عهده داریم که باید به نحو شایسته ای به آن عمل کنیم، ابراز داشت: در حوزه رسانه موضوع شهدا و ارزش هایی که در راه آن ها شهید شدند، از جمله موضوع های مهمی هستند که به آن پرداخته شده است.

محمد باقر کشفی ادامه داد: منابع موجود با ذوق هنرمندان عجین شده تا کار ماندگاری انجام شود.

وی گفت: پیش از برگزاری یادواره شهدای سادات و در حین و پس از برگزاری آن برنامه های مختلفی برای تبیین، تبلیغ، تهییج و فراخوان یادواره در نظر گرفته شده است.

مدیر کل صدا و سیما فارس تاکید کرد: اگر بتوانیم یاد شهدا را از یادواره ای که تنها به یک بعد از قضیه می پردازد، فراتر ببریم و آن را در بین نوجوانان و جوانان بکشانیم، به نحوی که در جامعه نمود بیشتری داشته باشد، اثرگذار تر خواهد بود.

کد خبر 2477407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha