۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۵

طاهریان‌پور در پاسخ به مهر:

آمار انشعابات غیرمجاز در روستاهای بوشهر بالا است

آمار انشعابات غیرمجاز در روستاهای بوشهر بالا است

بوشهر - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر گفت: آمار انشعابات غیرمجاز در روستاهای استان بوشهر بالا است.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله طاهریان‌پور عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجمتع های آبرسانی استان در پاسخ به خبرنگار مهر اظهار داشت: اعتباراتی که به آب و فاضلاب روستایی استان تخصیص شده، به طور متوازن بین روستاها، توزیع می‌شود تا کمبودهای روستاهای شهرستان‌های مختلف را پوشش دهد.

وی افزود: از آنجا که در ۱۱ ماه اخیر، برای آب و فاضلاب شهرستان های عسلویه و کنگان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری به عسلویه و ۱۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته، در تقسیم اعتبارات جدید، به روستاهای شهرستان هایی که با چالش های جدی تری مواجه هستند، اعتبارات بیشتری اختصاص می یابد.

وی در پاسخ به سوال مهر، روستاهای شهرستان های گناوه و دیلم که در مسیر ورودی آب از خط انتقال کوثر هستند را کم چالش ترین روستاها از نظر کمبود و قطعی آب اعلام کرد و افزود: شهرستان های جم و دشتستان که بیشتر از طریق منابع زیرزمینی تامین آب می شوند و اکنون چاه های آنها خشک شده است و همچنین، عسلویه به دلیل رشد پیش بینی نشده جمعیت و تنگستان به دلیل دور بودن از مسیر ورودی آب، با بیشترین چالش کمبود و قطعی آب مواجه هستند.

هدر رفت آب روستایی در حال حاضر ۳۶ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر اظهار داشت: در ۱۱ ماه گذشته با برنامه ریزی های انجام شده، پرت آب، دو درصد کاهش داشته که تلاش می شود در سال آینده نیز آمار هدر رفت آب روستایی که در حال حاضر ۳۶ درصد است، حداقل دو درصد کاهش یابد.

طاهریان پور ابراز داشت: سه نقطه از روستاهای ساحلی استان، آبرسانی می‌شوند که سه راهی سیراف در کنگان، نوار ساحلی تنگستان و روستاهای ساحلی مجتمع اخند و چاه مبارک عسلویه را شامل می شود.

وی افزود: در روستاهای تنگستان، باید روزانه، ۱۵هزار متر مکعب، آب تامین شود که این رقم در حال حاضر ۱۰ هزار متر مکعب است و یکی از موضوعات اصلی این شرکت در سال آینده است که پیگیری خواهد شد.

۷۰ درصد کمبود هزینه داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بوشهر با بیان اینکه این شرکت هم اکنون یک شرکت زیان‌ده است، کاهش بدهی‌ها را یکی از اهداف سال آینده شرکت متبوعش خواند.

طاهریان‌پور اضافه کرد: هزینه هر مترمکعب آب، ۱۲۰۰ تومان است که از این مبلغ تنها ۱۶۰ تومان برای هر متر مکعب از مشترکین دریافت می‌شود و با احتساب کمک‌های وزارت نیرو در این زمینه، تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های تامین آب این شرکت دریافت می‌شود و ۷۰ درصد کمبود هزینه داریم.

وی ادامه داد: با حمایت‌های استانداری بوشهر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات پیمانکاران، در سال جاری پرداخت شده و امید می‌رود در سال آینده همگام با پیمانکاران، حرکت کنیم که خدمات دهی بهتری به مردم صورت گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آمار انشعابات غیرمجاز در روستاها بسیار بالا است، از کشف بیش از ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در چندماه گذشته خبر داد و افزود: برخورد با این متخلفان یکی از برنامه‌های محوری شرکت در سال آینده است زیرا وجود این‌گونه انشعابات غیرمجاز که برای مصارف غیرخانگی از آب شرب استفاده می‌کنند، سختی‌های کمبود و قطعی آب سال آینده را دوچندان می‌کند.

راه‌اندازی پلیس آب در سال ۹۴

طاهریان‌پور پیش بینی کرد، حدودا یک هزار و ۵۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان وجود داشته باشد و گفت: قطعا برخورد قانونی، تذکر و جریمه‌های سختی در انتظار متخلفان خواهد بود.

وی از راه‌اندازی پلیس آب در سال ۹۴ خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در حال تامین تجهیزات لازم در این زمینه هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه از میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی شهرها و روستاهای کشور، مبلغ پنج میلیارد تومان آن برای استان بوشهر لحاظ شده اظهار داشت: متاسفانه این مبلغ کاملا اختصاص نیافته است ولی دولت بنا دارد در سال آینده، اعتبارات خوبی در این زمینه داشته باشد.

کد خبر 2477504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha