۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۲۹

پیرموذن:

مشکل صادرات سیب زمینی اردبیل به جمهوری آذربایجان حل می شود

مشکل صادرات سیب زمینی اردبیل به جمهوری آذربایجان حل می شود

اردبیل - رییس اتاق بازرگانی استان اردبیل از حل مشکل ایجاد شده در زمینه صادرات سیب زمینی از این استان به کشور جمهوری آذربایجان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پیرموذن شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان اردبیل جهت مشارکت در نمایشگاه اختصاصی در شهر گنجه آذربایجان با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی بویژه سیب زمینی کاران استان افزود: این مشکل با وزارت خارجه مطرح شده که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی خلاء تصمیم گیری و برنامه ریزی و نیز عدم توازن بین مصرف و تقاضا در تولید برخی محصولات کشاورزی را یکی از علل بروز چنین مشکلاتی برشمرد و تاکید کرد: باید با تغییر استراتژیکی که در کشت محصولات کشاورزی استان بوجو آمده این مشکلات از بین برود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به مشکلات بنگاههای اقتصادی استان اشاره کرد و متذکر شد: بیشتر بنگاه‌های اقتصادی با مشکلاتی در تامین نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند، بنابراین سعی می‌کنیم با همراهی بانکها این موانع برطرف شده و امکان حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید اردبیل از بن بست بازرگانی و تجاری خارج شود، یادآور شد: برای تحقق این امر مهم نیازمند تحرک نیروهای اقتصادی استان هستیم.

پیرموذن برگزاری نمایشگاه ایران در کشور آذربایجان و سایر کشورهای منطقه را از مهمترین عوامل تحرک بخشی در بنگاههای اقتصادی و صاحبان صنایع دانست و بیان داشت: براین اساس اتاق بازرگانی استان نیز دراین راستا همچون گذشته از فعالان اقتصادی استان جهت حضور موفق در این عرصه حمایت می کند.

وی ابراز امیدواری کرد برپایی این نمایشگاه موجب شود تا مسئولان جمهوری آذربایجان نسبت به اجرایی شدن برخی از تعهدات بازرگانی و اقتصادی دوطرفه که پیشتر در قالب تفاهم نامه های متعدد، منعقد شده اقدام کنند.

برپایی نمایشگاه اختصاصی اردبیل - ایران در جمهوری آذربایجان

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه از برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه در شهر گنجه آذربایجان و از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۷ اسفند ماه سالجاری برگزار می شود.

صدیف بیگ زاده افزود: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی از سراسر کشور حضور خواهند داشت اما با توجه به توانمندی های استان انتظار داریم بیش از ۵۰ درصد غرفه ها از آن بنگاههای اقتصادی و بازرگانان استان باشد.

به گفته وی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر دارد با ارائه مشوق هایی زمینه حضور فعالان اقتصادی استان را در نمایشگاه گنجه فراهم کند.

وی ارائه تخفیف تا ۴۰ درصد برای واحدهای تولیدی و پرداخت مشوق با عنوان یارانه حضور برای واحدهای صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی و نیز ارائه تخفیف تا ۷۰ درصد به صادرکنندگان نمونه برتر را از جمله اقداماتی دانست که سازمان برای علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه در نظر گرفته است.

کد خبر 2477510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha