۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

نظام دوست خبر داد:

افتتاح مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان مرکزی

افتتاح مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان مرکزی

اراک-رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از افتتاح مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری استان مرکزی در مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر نظام دوست صبح پنجشنبه در نشست روسای جهاد دانشگاهی کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان مرکزی، گفت:امروز دو پروژه در این استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه فعالان مجموعه جهاد دانشگاهی استان با توجه به شعار امسال مبنی بر فرهنگ اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی تمام توان خود را به کار گرفتند، افزود: حاصل این تلاش افتتاح مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری در استان مرکزی است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه مرکز ناباروی جهاد دانشگاهی استان در مساحت هزار و ۲۰۰ مترمربع با تجهیزات کافی و با حمایت مسئولان استان امروز به صورت رسمی افتتاح می شود، اضافه کرد: به علت اینکه ناباروی سومین در استان مرکزی عامل طلاق محسوب می‌شود، احداث این مرکز از نیازهای اساسی استان بود.

نظام دوست با بیان اینکه نرخ ناباروری در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است، ادامه داد: در این راستا باید مباحث درمانی و فرهنگی در نظر گرفته شود و درجهت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی پیش رویم تا با فعالیت در این حوزه خدماتی مطلوب به مردم ارائه شود.

افتتاح پردیس آموزشی، فرهنگی و پژوهشی استان مرکزیوی از افتتاح پردیس آموزشی، فرهنگی و پژوهشی خبرداد و افزود: این پردیس در مساحتی حدود پنج و نیم هکتار احداث خواهد شد.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: اکنون فاز اول این پروژه در سه هزار متر قابل بهره برداری بوده و به مرکز آموزش عالی علمی‌کاربردی اختصاص دارد.

نظام دوست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان با کلیه دستگاه‌های اجرایی، مجموعه استانداری و دانشگاه‌های استان تعامل مناسب دارد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در شوراهای تخصصی و کارگروه‌های متفاوت عضویت و مشارکت داشته و اکنون برای تدوین برنامه ششم توسعه استان در هفت کمیته تخصصی دعوت شده است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی استان مرکزی در زمینه‌های مختلف براساس اساسنامه تعریف شده فعالیت دارد، گفت: جهاد دانشگاهی در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بسترسازی برای اشتغال در استان فعال است.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: در حوزه پژوهش واحد پژوهشی استان قدرتمندانه در همه عرصه‌ها فعالیت داشته و اکنون سه گروه توسعه اقتصاد، توسعه کالبد شهری و توسعه اجتماعی در راستای نیاز استان و منطقه مشغول انجام طرح‌های پژوهشی هستند.

نظام دوست با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری و همچنین تدوین سند فرش استان توسط گروه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان، افزود: جهاددانشگاهی در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی مطلوبی که انجام می دهد، در حوزه پژوهشی فعالیت‌های مناسبی دنبال می کند.

وی به فعالیت سه مرکز آموزشی عالی علمی کاربردی در اراک، محلات و نیمور اشاره و اضافه کرد: در این سه مرکز سه هزار دانشجو در ۵۲ رشته مشغول تحصیل هستند.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه فارغ التحصیلان در راستای نیازاستان بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار می‌شوند، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد از دانش‌آموختگان این مراکز جذب بازار کار شدند.

کد خبر 2477573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha