۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۴۱

طرهانی به مهر خبر داد:

توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های کمیسیون های شورای عالی

توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های کمیسیون های شورای عالی

نوشهر- دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی از توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین طرح های کمیسیون های شورای عالی علوم ،تحقیقات و فناوری خبر داد.

دکتر فرزاد طرهانی ظهر پنجشنبه در حاشیه آئین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حوزه فعالیت کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون های ۱۲ گانه تخصصی شورای عالی عتف است که  از سال ۸۸ با مطالعات علمی اسنادی تطبیقی ۱۱ حوزه های اولویت دار پژوهش و فنّاوری در بخش دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی را استخراج و ۹ طرح کلان در این زمینه در شورای عالی عتف تصویب کرده است.

دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی شورای عالی عتف افزود: این اولویت در حوزه های پدافند هوایی، مقابله با تهدیدات عوامل بیولوژیک،  امنیت ملی در ابعاد نرم از جمله اجتماعی، فرهنگی، رسانه وتبلیغات، فناوری های  نوین و نوظهور و تهدیدات امنیتی، پدافند غیرعامل و زیرساخت های حیاتی، اشرافیت اطلاعات، شناسایی و مراقبت ملی، حوزه دریا و امنیت ملی،  دیپلماسی عمومی در حوزه علم و فنّاوری، محیط زیست، علوم زمین و پدیده های نوظهور طبیعی، امنیت فضایی است.

وی افزود:این کمیسیون بر اساس اولویت های کشور و نیازشناسی تهدیدمحور در حوزه های مختلف پژوهشی این فعالیت ها را هدایت و ساماندهی کرده است و با رسیدن به  فنّاوری خاص در کشور با  تهدیدات بیرونی مبارزه کرد.

وی اضافه کرد: لازمه رسیدن به این هدف جلوگیری از فعالیت های پراکنده است و حمایت از طرح های کلان پژوهشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

دبیر کمیسیون تخصصی دفاع، امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین از توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین طرح های کمیسیون های شورای عالی علوم
، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت:  طی دو سال گذشته  برخی از طرح های کلان حوزه دفاعی به اتمام فاز مطالعات اولیه و برخی دیگر از طرح ها به محصول مشخصی رسیده اند.

وی همچنین از عضویت دانشگاه علوم دریایی امام(ره) نوشهر در یکی از طرح ها خبر داد و اظهار داشت: در حوزه زیرسطحی ها در کشور انواع زیردریایی های
نظامی و غیرنظامی با کلیه متعلقات آن یکی ازاولویت هاست که مصوب شده و اعضای هیات علمی و دانشجویی دانشگاه علوم دریایی امام(ره) نوشهر در این
طرح حضور خواهند داشت.

کد خبر 2477733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha