۹ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۳۴

جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی( پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد

جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی( پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد

قائمشهر- دومین جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی مازندرانی (پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدرسولی رئیس آموزش و پرورش قائمشهر، عصرپنجشنبه درجشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی این برنامه را کار قشنگی دانست که از سال گذشته شروع و امسال باقوت بیشتری درحال اجراست.

رئیس آموزش وپرورش قائمشهرهدف ازبرگزاری این جشنواره رایادآوری تجربه های گذشتگان و پیران و آموزش آن به نسل جدید معرفی کرد و افزود: جشنواره هویت بخشی فرهنگ مازندران گویش ها وسنت های اصیل و کهن مازندرانی رایادآوری می کند.

رسولی خاطرنشان کرد: نفوذ و پیدایش مدرنیته نباید موجب فراموش هویت و گذشته افراد شود بلکه بایستی دستاوردهای آن زمان را به نسل جدید معرفی کند.

وی ادامه داد : امروز در تقابل سنت و مدرنیته گرفتار شده ایم و این مسئله موجب شده که نه سنت حفظ شود و نه به مدرنیته توجه شود و این در حالی است که توجه به فرهنگ بومی می تواند به ما در گذر از سنت و رسیدن به مدرنیته کمک کند، بدون اینکه به هیچکدام آسیبی برسد.

رسولی با اشاره به آسیب شناسی استفاده نادرست ازاینترنت و بازیهای رایانه ای در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اذعان کرد: در گذشته اوقات فراغت فرزندان ما در کنار پدربزرگ و مادربزرگ ها معنی می شد و خانواده ها بایستی این فرهنگ زیبا را دوباره احیا کند.

رئیس آموزش و پرورش قائمشهر با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها موجب افزایش ماندگاری فرهنگ مازنی خواهدشد، گفت: باید آموزش را بومی کنیم و در کتاب های درسی مانند مطالعات اجتماعی وفن آوری، کار را با فرهنگ مازندران تطبیق دهیم و بومی کنیم و این وظیفه مدیران و معلمان است که باید رصد کنند تا ببینند کدامیک از این ابزارها و حرفه ها به فرهنگ مازندرانی برمی گردد.

رسولی از حضور هفت هزار و 180 دانش آموز از مدارس مختلف در این کار خبر داد و افزود : در مرحله اول 200 نفر و در مرحله دوم 52 نفر انتخاب شدند.

وی توضیح داد : هدف از شرکت در جشنواره و مسابقه پیربیته مثال ، برنده شدن نیست بلکه جنبش و حرکت است که بایستی همزمانی آن را با ایام پیروزی انقلاب به فال نیک بگیریم.

کد خبر 2477969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha