۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲

پرتوی:

کشت پسته در اردبیل به دلیل کمبود منابع آبی ضرورت دارد

کشت پسته در اردبیل به دلیل کمبود منابع آبی ضرورت دارد

اردبیل – معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل معتقد است کشت پسته به دلیل کمبود منابع آبی در استان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر پرتوی صبح جمعه در جلسه بررسی طرح های ترویجی کشت پسته و زعفران گفت: استان اردبیل جزو استان های کم آب است و به ویژه در دشت اردبیل با بیلان منفی آب مواجه ایم.

وی افزود: بر همین اساس کشت محصولاتی که بتواند متناسب با وضعیت منابع‌ آبی استان بوده و نیاز آبی کمی داشته باشد یک ضرورت است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان دلایل استقبال و حمایت از کشت دو محصول غیر بومی پسته و زعفران را مصرف کم آب این دو محصول عنوان و اضافه کرد: به ویژه در مناطق کم بارش کشت این محصولات توصیه می شود.

پرتوی با اذعان به حمایت استانداری از این طرح افزود: هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض برای ترویج کشت این دو محصول از محل اعتبارات استان در اختیار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: با بهره گیری از این اعتبار پیاز زعفران از استان خراسان خریداری شد و به نصف قیمت یعنی ۲۰ هزار ریال در کیلو در اختیار کشاورزان و زارعان قرار گرفت.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان در حال حاضر کشت زعفران و پسته در چهار شهرستان خلخال، مشگین شهر، نیر و نمین اجرایی شده است.

پرتوی با بیان اینکه کشاورزان استقبال مطلوبی از این طرح داشته اند، افزود: حمایت از طرح های ترویج کشت این دو محصول ادامه دارد.

کد خبر 2478103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha