۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰

حجت الاسلام واعظ موسوی:

کرامات حضرت معصومه(س) نشان از مقام علمی و تقوای ایشان دارد

کرامات حضرت معصومه(س) نشان از مقام علمی و تقوای ایشان دارد

قم – عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احادیثی توسط حضرت معصومه(س) نقل شده، گفت: کرامات ایشان نشان دهنده مقام علمی، فضل و تقوای این بانوی کرامت است و در واقع حضرت معصومه(س) یگانه زمان خود بوده است.

حجت الاسلام سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خاندان حضرت معصومه(س) سرچشمه علم و تقوا و فضایل اخلاقی بودند، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) در خاندان عصمت و امامت چشم به جهان گشودند و تحت تعلیم امام موسی بن جعفر(ع) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به گواه منابع تاریخی مختلف حضرت معصومه(س) در شهر مدینه در آموزش تفسیر قرآن و هم چنین آموزش مسائل اجتماعی و فقهی به زنان اطرافشان ‌‌نهایت تلاش را می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به علاقه شدید حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع)، گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان هنگامی که امام رضا(ع) مجبور به مهاجرت شد، چون فراغ برادر برایشان قابل تحمل نبود حرکت خود را آغاز کردند تا نزد برادر بروند.

حجت الاسلام واعظ موسوی اضافه کرد: حضرت معصومه(س) در نزدیکی‌ شهر قم در میانه راه بیمار شدند و مورد استقبال مردم قم که موطن دلباختگان اهل بیت(ع) بود، قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: احادیثی که توسط ایشان نقل شده و کرامات ایشان نشان دهنده مقام علمی، فضل و تقوای این بانوی بزرگوار است و در واقع حضرت معصومه(س) یگانه زمان بوده است.

کراپ‌شده - وفات حضرت معصومه

حوزه‌ علمیه قم از برکت حضرت معصومه(س) عظمت یافت

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام رضا(ع) و هم چنین امام جواد(ع) به فضل و جلالت این بانو اقرار داشتند و زیارت با شناخت را وسیله ورود به بهشت قرار دادند.

وی با بیان اینکه نام حضرت معصومه(س) گویای شخصیت ایشان است، گفت: در واقع امام رضا(ع) با بیانات خویش در مورد حضرت فاطمه معصومه(س) پرده از واقعیت برداشتند که این مهم خود گواه عظمت شخصیت این بانوی بزرگوار است.

حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه عظمت پیدا کردن حوزه‌های علمیه و گسترش شهر قم از برکات و جود حضرت معصومه(س) است، ادامه داد: حوزه علمیه قم که‌ ام القری جهان اسلام و مرکز تشیع شده مدیون پرتو افشانی بانوی کرامت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین بزرگان، علما و مراجع اهتمام زیادی به زیارت این بانوی کرامت دارند و با حضور در حرم شریف این بانو روحیه می‌گیرند و بر معنویات آنان افزوده می‌شود.

کد خبر 2478390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha