۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳

رضایی عنوان کرد:

پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه های هدفمند و به روز است

پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه های هدفمند و به روز است

دهدشت – دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه مواد مخدر صنعتی جایگزین نوع سنتی شده است، گفت: پیشگیری از عرضه و تقاضای مواد مخدر نیازمند برنامه های هدفمند و به روز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر رضایی ظهر شنبه در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر باید شفاف سازی شود، افزود: مردم محرم ترین عناصر یک جامعه هستند و در این حوزه نباید هیچ چیزی را از مردم و رسانه ها پنهان کرد.

وی مقابله با عرضه و کاهش تقاضا را دو اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و اظهار داشت: مقابله با عرضه وظیفه نیروی انتظامی است که در این خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 12 شهید به انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است.

رضایی با بیان اینکه  در حوزه مبارزه با مواد مخدر باورهای غلطی در بین مدیران این استان وجود دارد، یادآور شد: یکی از این باورهای غلط این است که آنها وظایف این حوزه را تنها بر عهده نیروی انتظامی می دانند در حالیکه همه دستگاه های اجرایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر مسئولند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تقاضای مواد مخدر در سطح جامعه مؤثر است، بیان داشت: باید مشارکت اجتماعی در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر جذب شود و این امر به یک خواست اجتماعی تبدیل شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مدیران این استان باید ابتدا به این باور برسند که در خصوص مواد مخدر خطر بزرگی همه اقشار جامعه را تهدید می کند و سپس به دنبال جلب مشارکت اجتماعی در راستای پیشگیری از این پدیده شوم باشند.

رضایی  با بیان اینکه در این راستا اعتباراتی در اختیار بهزیستی، علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان قرار داده شده است، اضافه کرد: مدیران مربوطه در شهرستان ها باید اعتبار مورد نیاز خود را جذب کنند.

وی نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را مهم عنوان و بیان کرد: در این راستا اعتباراتی در اختیار دو تشکل مردم نهاد در شهرستان کهگیلویه قرار داده شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آگاهی بخشی و توانمند سازی جامعه مهمترین اصل برای پیشگیری از عرضه و تقاضای مواد مخدر است.

رضایی نقش دستگاه های متولی را بسیار مهم عنوان کرد و با اشاره به شیوع مواد مخدر صنعتی مانند شیشه در سطح جامعه، اظهار داشت: برنامه های انجام شده برای پیشگیری از عرضه و تقاضای مواد مخدر باید هدفمند و به روز باشند.

وی با بیان اینکه اعتیاد در دنیای کنونی تغییر شکل داده است، ادامه داد: متأسفانه تمایل به مواد مخدر صنعتی به علت لذت بخش تر بودن آن افزایش یافته است و یکی از خطرات اعتیاد به این مواد این است که در ماه های اولیه اعتیاد کاملا غیرقابل تشخیص است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری همایش شهرستانی پیشگیری از مواد مخدر در دانشگاه آزاد دهدشت خبر داد.

کد خبر 2479995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha