۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۵۴

مخدومی:

گلستان رتبه چهارم کشور در بخش نوسازی مدارس را دارد

گلستان رتبه چهارم کشور در بخش نوسازی مدارس را دارد

گرگان - ​مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: گلستان رتبه چهارم کشور در بخش نوسازی مدارس را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عماد مخدومی، عصر شنبه، در نشست با خبرنگاران افزود: مهر ماه امسال ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه به سازی با همکاری سازمان بسیج مدارس حیاط های مدارس و فضای کلاسی به سازی شد.

وی افزود: هزینه کلاس های پیش ساخته با ساخت مدارس اختلاف زیادی ندارد و در بحث عشایر استفاده می شود و از نظر ایمنی نیز چیزی کمتر از کلاس های معمولی ندارد.

وی بیان کرد: حتی برای گرمایش و سرمایش آن ها رادیاتور و اسپیلت در نظر گرفته شده است.

مخدومی اظهار کرد: هفدهمین جشنواره شهرستانی خیرین مدرسه ساز تا پایان اسفند ماه تمام می شود و جشنواره استانی نیز پایان اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعهد آن ها ۶ و نیم میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد آن تا کنون محقق شده و امیدواریم سایر در پایان زمان محقق شود.

عماد مخدومی گفت: از سال ۱۳۷۷ کار خود را شروع کرده است و در این مدت اتفاق های خوبی در بحث ساخت و ساز مدارس و فضاهای پرورشی به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ پروژه آموزشی، پرورشی، فرهنگی، در استان گلستان با ۵ هزارو ۷۰۰ کلاس به مساحت ۷۸۰ هزار متر مربع در گلستان ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان گفت: امسال با همکاری آموزش و پرورش استان گلستان و شهرستان ها در دهه فجر ۱۶ پروزه که شامل ۱۴ پروژه آموزشی و ۲ پروژه پژوهشی است

وی اظهار کرد: در این پروژه ها ۱۱۳ کلاس درس تحویل دانش آموزان می شود که فضایی در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری در حدود ۱۱۱ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۰ پروزه هم در هفته دولت با ۱۲۹ کلاس درس و فضای ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه ای در حدود ۱۳ میلیارد تومان احداث شد.

مخدومی تصریح کرد: در سال های گذشته بحث گرمایشی دست به گریبان بوده و اتفاق های ناگواری هم به وجود می آمد و دولت و مجلس با همکاری هم اعتباری در این خصوص گذاشتند.

وی ادامه داد: ۷۵۰ کلاس درس مجهز به سیستم حرارت مرکزی و ۸۵۰ کلاس درس مجهز به سیستم های بخاری تابشی شده است که سیستم های بخاری های تابشی مربوط به مناطق محروم یک کلاسه و دو کلاسه ما است.

وی با بیان اینکه امسال دو بار این اعتبار به ما تزریق شد گفت: پیش بینی ما این است امسال هزار کلاس درس را مجهز به سیستم حرارت مرکزی استاندار کنیم.

مخدمی اضافه کرد: ۴۰ درصد اعتبار این کار تخصیص پیدا کرده است و تا پایان سال صد درصد اعتبار تخصیص پیدا می کند تا بتوانیم همه هزار کلاس را مجهز کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۴ پروژه در دست اجرا داریم افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام موسسه بنیاد برکت را از سال ۱۳۸۷ راه اندازی کرده است که سهم استان گلستان ۶ پروزه بوده است و ۱۲ پروژه دیگر در قالب احداثی و تشکیل پروژه ها ورود پیدا کرده است.

وی گفت: پروژه ۹ کلاسه بصیرت آزادشهر، مجتمع شبانه روزی امام خمینی مراوه تپه، مدرسه ۶ کلاسه قایم در گنبد، ۷ کلاسه لیوان بندرگز، سالن ورزشی پیرواش آق قلا، ۷ کلاسه حجت آباد کردکوی مهم ترین پروژه های دهه فجر امسال است.

مخدوی تصریح کرد: ۱۲۴ میلیارد تومان از سال ۱۳۸۵ در خصوص اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس تزریق شده است که  یک هزار و ۹۰۰ کلاس را تخریب و بازسازی کرده ایم و ۹۰۰ کلاس درس را مقام سازی کرده ایم.

کد خبر 2480180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha