۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۶:۳۳

نوروزی اعلام کرد؛

ظرفیت هرمزگان برای ایجاد دانشکده دیرین شناسی/ کشف فسیل گاوماهی

ظرفیت هرمزگان برای ایجاد دانشکده دیرین شناسی/ کشف فسیل گاوماهی

بندرعباس - مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: با توجه به تاریخچه مناطق جنوبی کشور یک مورد فسیل گاو ماهی در شهرستان بستک مشاهده شد.

عباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد کشفیات فسیل جانوران ماقبل تاریخ بیان داشت: در خصوص کشفیات فسیل در استان هرمزگان گرچه متولی این امر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری نیست اما طی بررسی های انجام شده استان هرمزگان میلیونها سال قبل در زیر آب قرار داشت. از این رو در برخی از مناطق کوهستانی و گاها صعب العبور شاهد آثاری از حیوانات ماقبل تاریخ هستیم.

وی با بیان اینکه فسیل هایی از موجودات دریایی با قدمت بیش از یک میلیون سال در استان هرمزگان مشاهده شده، عنوان کرد: در یکی از کاوشها فسیل گاوماهی در شهرستان بستک مشاهده و جهت بررسی های بیشتر به تهران ارسال شد.

نوروزی اظهارداشت: طی بررسی های صورت گرفته فسیل درختچه ها و گیاهان دریایی هم در نقاط مختلف استان هرمزگان مشاهده شد. فسیل های کشف شده به دلیل نبود مرکز دیرین شناسی و دریایی شناسی به دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی خارج از استان فرستاده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان در خصوص پژوهشهای فسیل شناسی به خصوص دریا شناسی دارای پتانسیل است که در حال حاضر متولی برای این موضوع در استان نیست. و فسیل ها به صورت پراکنده در محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری نگهداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود دانشکده دیرین شناسی و یا زمین شناسی این استان قابلیت جذب دانشجو در قالب عملی و تئوری را دارد.

کد خبر 2480227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha