۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۴

ایوبی در افتتاحیه فیلم فجر:

به نام ارزش ها ارزشمندترین دستاورد انقلاب را زیر سوال نبریم

به نام ارزش ها ارزشمندترین دستاورد انقلاب را زیر سوال نبریم

رییس سازمان سینمایی در افتتاحیه فیلم فجر تاکید کرد که به سینمای ایران با دیده احترام و مهربانی بنگریم، بر طبل بدگمانی به سینما نکوبیم و به نام ارزش ها، ارزشمندترین دستاورد انقلاب را زیر سوال نبریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با خواندن شعری گفت: وزرای محترم، سینماگران ارجمند، خانم ها و آقایان، فجری دیگر از راه رسید دهه پیروزی انقلاب شکوهمندی که بازگشت به خویشتن خویش را برای ما رقم زد انقلابی اسلامی با پیام های انسانی در روزگاری که بشر محکوم به انتخاب تنها یکی از دو راه بود از سرزمین خورشید مژده خط سومی پدیدار شد ندا آمد که آن خط سوم منم روح الله الموسوی الخمینی. خمینی (ره) یک خط بود یک راه بود یک نگاه بود... راهی دیگر،... خط سوم خط بازگشت به خویشتن خویش. و اینک نزدیک به چهار دهه از آغاز این راه می گذرد و ما یعنی سینمای ایران سربلندیم... کارنامه ای درخشان و غرور آفرین.

وی افزود: هزاران فیلم کوتاه و مستند، بیش از دو هزار فیلم بلندی که به زبان گویای فرهنگ ایرانند و انقلاب اسلامی. سینماگرانی که با باورهای عمیقشان نام ایران را در جهان بلند آوازه کردند ما امروز به عنوان سینمای می توانیم بر بام جهان بایستیم و فریاد برآوریم که ماییم صدایی دیگر، راهی دیگر. آیا چنین صدایی در دیگر عرصه ها هم به گوش می رسد؟ آیا مثلا در علوم انسانی، در اقتصاد، در شیوه های رقابت سیاسی، در نظام انتخاباتی و احزاب سیاسی، در ساز و کارهای تقنین، تصمیم سازی و مدیریت اداری در دیوان سالاری می توان از صدای ایرانی و اسلامی سراع گرفت؟ هرچه باشد در مورد ما یعنی سینمای ایران به جرات می توان گفت که صدای ایران را شرق و غرب جهان شنیده است پس بیاییم به این سینمای ارزشمند با دیده احترام و مهربانی بنگریم. پس بیاییم و بر طبل بدگمانی به سینما نکوبیم و به نام ارزش ها، ارزشمندترین دستاورد انقلاب اسلامی را زیر سوال نبریم.

رییس سازمان سینمایی اشاره کرد: چگونه می توان خود را سینماگر نامید و سینمای ایران را بیگانه با ارزش های انقلاب دانست؟ چگونه می توان با باشکوهترین جشن انقلاب اسلامی یعنی جشنواره فیلم فجر با بدگمانی نگریست؟ سینمای ایران ریشه در جایی دارد. از جایی آمده است. به عطر ایران و آیین پاک محمدی آراسته است. سینمای ایران سربلند است و کارنامه ای درخشان دارد. امروز سینماگران برای سی و سومین بار شما مردم ایران را و همه مردم جهان را به تماشا می خوانند.

ایوبی اضافه کرد: جشنواره فجر سی و سوم جشن خواستن است و جشن توانستن. جشن پیروزی لبخند بر اخم و قهر. به تماشا بنشینید تا بیابید اندازه فاصله یک لبخند را و چه فاصله میمون و مبارکی است. سینمای ایران دستش پر است؛ پر از لبخند به زندگی، پر از خلاقیت. جشنواره امسال جشن قدرت نمایی جوان ایرانی است. جشن تراوش اندیشه های نو.

وی همچنین اشاره کرد: سالی که گذشت، گذشت؛ با همه فرازها و فرودهایش با همه تلخی ها و شیرینی هایش. با همه حرف ها و حدیث هایش باید سال ۹۳ را سال سلام به سینما بنامیم. سال هجوم مردم به سینما. سال سلام به صنعت دیجیتال. سلام به سرمایه گذاران. سلام به سالن های باشکوه. سلام به گیشه ها. سلام سینماگران به مردم. سلامی گرم و صمیمانه روحانیت و حوزه های علمیه به سینما. سال یک فیلم یک سلام. سال سلام به اقتصاد سینما.

کد خبر 2480244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha