۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۱

ساداتی:

بیمه یک میلیون مازنی/ ساختمان‌های بدون کارگر ماهر پلمپ می شود

بیمه یک میلیون مازنی/ ساختمان‌های بدون کارگر ماهر پلمپ می شود

آمل - رئیس انجمن كارگران ساختمانی استان مازندران گفت: از سه ميليون و ۱۰۰ هزار نفر جمعيت استان يك ميليون و ۵۸هزار نفر بيمه تامين اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ساداتی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی كارگران ساختمانی شهرستان آمل، از تعهد۱۱میلیاردی سازمان تامین اجتماعی استان مازندران خبر داد و گفت: ۵۸ درصد ساكنین مازندران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و حدود ۱۲۸ هزار نفر مستمری بگیر در استان مازندران هستند.

این مسئول با بیان اینكه از تیرماه سال جاری آموزش های ساختمانی را در استان آغاز كردیم، بیان كرد: این كلاس ها كه تا ابتدای بهمن ماه سال جاری ادامه داشت شش هزار و ۵۰۰ كارگر ساختمانی در ۷۵ هزار ساعت تحت آموزش های ساختمانی قرار گرفته اند.

مهدی سادتی از پلمپ شدن بعضی ساختمان ها خبرداد و گفت: از ابتدای آذرماه بازرسی از ساختمان ها آغاز شده است و كارگرانی كه در كلاس های آموزشی شركت نكرده اند و در ساختمان ها فعالیت می كنند آن ساختمان پلمپ می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن كارگران ساختمانی كشور در پایان یاد آور شد: در سال آینده ساختمان هایی كه كارگران آن ها دفترچه كار نداشته باشند و نكات ایمنی را رعایت نكنند آن ساختمان پلمپ می شود.

مسلم مكاری كه با حضور رییس انجمن كارگران ساختمانی كشور برگزار شد، گفت: چهار هزار كارگر ساختمانی در انجمن كارگران ساختمانی شهرستان آمل عضویت دارند و دو هزار و ۱۷۰كارگر ساختمانی در شهرستان آمل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس انجمن كارگران ساختمانی شهرستان آمل بابیان اینكه شهرستان آمل پایلوت آموزش كارگران ساختمانی در استان شده است، افزود: استان مازندران در این امر پایلوت كشور است.

مكاری از كاهش ۱۳درصدی حوادث ساختمانی در شهرستان آمل خبر داد و افزود: از مرداد ماه سال جاری كلاس های آموزش كارگران ساختمانی را آغاز كردیم و درامر ساختمان فرهنگسازی های لازم را كردیم.

رئیس انجمن كارگران ساختمانی شهرستان آمل با تاكید براینكه كارگران ساختمانی قشر ضعیف جامعه هستند، اذعان داشت: از شورای اسلامی شهر و شهردار تقاضا می كنم یك زمینی را برای اسكان كارگران ساختمانی در سطح شهر در نظر بگیرند.

کد خبر 2480248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha