۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۱۵

ذوالفقاری:

۴۵۳ پروژه کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می شود

۴۵۳ پروژه کشاورزی دهه فجر در کردستان افتتاح می شود

سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح ۴۵۳ پروژه کشاروزی به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای اجرای این ۴۵۳ پروژه ۵۱۴ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد پروژه  را ۳۰۲ نفر ذکر کرد و اظهارداشت: با بهره برداری از این تعداد پروژه ۳۷۵ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی  عنوان کرد: بیشترین تعداد پروژه به ترتیب مربوط به شهرستان های سقز با ۷۶ پروژه، کامیاران ۵۰ پروژه، مریوان ۴۴ پروژه، دیواندره  و بیجار هر کدام ۴۲ پروژه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در شهرستان های دهگلان، قروه، بانه، سنندج و سروآباد هم به ترتیب ۳۸، ۲۹، ۱۳، ۱۱ و ۹ پروژه در این ایام به بهره برداری می رسند.

ذوالفقاری با بیان اینکه بیشترین پروژه ها از نظر واحد اجرایی مربوط به آب و خاک و امور فنی مهندسی است، بیان کرد: ۲۹۴ پروژه با سرمایه گذاری ۷۲ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال در حوزه آب و خاک افتتاح می شود که ۴۲۲ خانوار از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی افزود: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری هم ۳۵ پروژه با سرمایه گذاری ۱۴ میلیاردو ۶۵۳ میلیون ریال و بهره مندی ۳۶ خانوار از این پروژه ها، در دهه فجر افتتاح می شود.

وی عنوان کرد: ۲۲ پروژه در حوزه بهبود تولیدات دامی با سرمایه گذاری ۱۴۴ میلیاردو ۳۹۵ میلیون ریال و بهره مندی ۳۸ خانوار و یک پروژه در بخش صنایع کشاورزی با سرمایه گذاری ۴۱ میلیارد ریال و بهره مندی ۱۴ خانوار به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهارداشت: ۲ پروژه هم در بخش تعاون روستایی با سرمایه گذاری ۲۲ میلیاردو ۳۸۰ میلیون ریال و بهره مندی ۶۳ خانوار افتتاح  می شود.

کد خبر 2480303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha