۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸

در سال جاری صورت گرفت

تبدیل ۵۷۰۰ انشعاب غیرمجاز برق به مجاز در همدان

تبدیل ۵۷۰۰ انشعاب غیرمجاز برق به مجاز در همدان

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: در سال جاری پنج هزار و ۷۲۹ مورد انشعاب غیرمجاز برق در استان همدان به انشعاب مجاز تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حاجی‌رضا تیموری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: كاهش تلفات انرژی و پیک بار و کاهش نرخ خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا و روند کاهشی تلفات انرژی در استان همدان عنوان کرد: این میزان از ۲۲.۵ درصد در سال ۸۶ به ۱۳.۵ درصد در سال جاری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دست اجرا تلفات انرژی استان در سال ۹۴ باید به ۱۱.۷ درصد برسد.

وی با اشاره به چشم‌انداز شرکت توزیع و رساندن کاهش تلفات انرژی به پنج درصد در سال ۱۴۰۴ یادآور شد: در این زمینه اقداماتی مانند استفاده از ترانس‌های کم ظرفیت و کم تلفات، تعدیل مصرف روشنایی معابر و دیگر فعالیت‌ها توسط شرکت توزیع نیروی برق استان اجرایی می‌شود.

تیموری بیان کرد: یکی از گام‌های مثبت در راستای کاهش تلفات انرژی در استان همدان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار و تعویض ۲۵ هزار کنتور معیوب برای جلوگیری از هدررفت انرژی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: ساماندهی برق‌های غیرمجاز در استان نیز در برنامه قرار گرفته و در سال گذشته در این زمینه شش هزار و ۵۸ مورد کارت سبز صادر شده و چهار هزار و ۲۷۹ مورد نیز به انشعاب مجاز تبدیل شده‌ است.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه سال جاری نیز پنج هزار و ۴۷۴ مورد صدور کارت سبز و پنج هزار و ۷۲۹ مورد تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز صورت گرفته که از این محل پنج میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال وصول شده است.

تیموری با اشاره به احتساب انرژی به حساب نیامده ناشی از برق‌های غیرمجاز و بازرسی لوازم اندازه‌گیری افزود: در سال گذشته با انجام ۳۹ هزار و ۸۰۸ مورد کسر مصرف ناشی از دستکاری، ضریب دقت کنتورهای معیوب و کشف برق‌های غیرمجاز از هدررفت ۱۸۳.۷ میلیون کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد که این امر باعث کاهش ۵.۲ درصدی تلفات برق در استان شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز با انجام ۴۱ هزار و ۲۸۶ مورد کسر مصرف ناشی از دستکاری، ضریب دقت کنتورهای معیوب و کشف برق‌های غیرمجاز از هدررفت ۱۳۸ میلیون کیلووات ساعت انرژی جلوگیری شد که این امر سبب ۴.۶ درصد کاهش تلفات انرژی برق بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه استفاده از مولدهای مقیاس کوچک در استان همدان بیان داشت: در این راستا ۲۸ سرمایه‌گذار برای ۱۵۳ مگاوات درخواست داده‌اند که تاکنون برای ۱۵ واحد با ۱۲۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

در حال حاضر نیروگاه مقیاس کوچک کشت و صنعت خزل در نهاوند با ۶.۴ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است

وی با بیان اینکه با چهار واحد نیز برای ۲۸ مگاوات مبادله قرارداد صورت گرفته است، اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه مقیاس کوچک کشت و صنعت خزل در نهاوند با ۶.۴ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است.

تیموری از احداث ۱۲۰ کیلووات نیروگاه‌ خورشیدی با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار با استفاده از اعتبارات بند «ز» تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۳ خبر داد و گفت: از این میزان ۸۰ کیلووات در مدارس، ۴۰ کیلووات در مساجد و ۲۰ کیلووات نیز در شرکت توزیع نیروی برق استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به توسعه و اصلاح شبکه‌های برق روستایی یادآور شد: در این راستا در سال گذشته با استفاده از بند ۶۹ بودجه ۹۲ با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال احداث ۶۵.۸ کیلومتر شبکه برق و سه  دستگاه پست هوایی، اصلاح ۳۲.۴ کیلومتر شبکه، نصب یک هزار و ۸۷۵ دستگاه چراغ روشنایی و واگذاری سه هزار و ۲۲۲ انشعاب جدید به متقاضیان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در سال جاری نیز با استفاده از بند «ز» تبصره ۹ بودجه سال ۹۳ تا پایان دی ماه با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار ۳۰.۳ کیلومتر احداث و ۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه، احداث شش دستگاه پست هوایی، نصب ۴۳۵ دستگاه چراغ روشنایی، اصلاح ۶۴ تابلوی توزیع و واگذاری دو هزار انشعاب جدید به متقاضیان انجام شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده توسط شرکت پیک بار استان از ۶۴۸ مگاوات در سال ۸۷ به ۶۴۰ مگاوات در سال جاری رسید که موفقیت در کاهش و کنترل این مهم جز با مشارکت و همراهی مردم امکان‌پذیر نیست.

تیموری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته بیان داشت: قرائت کنتور تمام مشترکین ولتاژ اولیه از راه دور به تعداد ۲۱۱ مورد در راستای اتوماسیون شبکه‌های توزیع استان و کلیدهای ۲۰ کیلوولت و نشانگرهای خطا نیز در حال انجام است.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد ۱۰۷ دفتر پیشخوان دولت، ۳۴ دفاتر ICT روستایی و ایجاد شعبات برق روستایی نیز از دیگر فعالیت‌ها در راستای تکریم ارباب رجوع بوده است.

کد خبر 2480474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha