۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱

پایان رادیوتئاتر فجر سی و سوم

شأن نمایش‌های رادیویی حفظ شود/ فراموش کردن تئاترهای تلویزیونی

شأن نمایش‌های رادیویی حفظ شود/ فراموش کردن تئاترهای تلویزیونی

مراسم اختتامیه بخش رادیوتئاتر سی و سومین جشنواره تئاتر فجر شامگاه شنبه 11 بهمن‌ در سالن تئاتر سه‌نقطه برگزار شد و طی آن مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو بر حفظ شأن نمایش‌های رادیویی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که مسعود فروتن علاوه بر اجرای مراسم به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران بخش رادیوتئاتر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز حضور داشت، با بیان اینکه سالن «سه‌نقطه» کوچک اما دل هنرمندان رادیویی بزرگ است، تصریح کرد: ما را به تالار وحدت نبردند تا برایمان دست بزنند، حالا خودمان به اینجا آمدیم تا برای خودمان دست بزنیم.

این کارگردان با سابقه تئاترهای تلویزیونی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراموش شدن این بخش از هنر نمایش، از جشنواره تئاتر فجر به دلیل توجه نکردن به تئاترهای تلویزیونی گله کرد و متذکر شد: با این وضعیت ما چندین سال دیگر تئاتر تلویزیونی نداریم.

محمدرضا قربانی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی رادیو نیز در مراسم معرفی برگزیدگان بخش رادیوتئاتر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که جدا از بخش‌های دیگر این دوره و در سالن تئاتر سه‌نقطه برگزار شد، با بیان اینکه بخش رادیوتئاتر برای او یک علامت سؤال است، توضیح داد: از دوستان می‌خواهم کمکم کنند تا این علامت سؤال برایم باز شود. ممکن است رادیوتئاتر تمام ویژگی‌های یک درام را داشته باشد و از تمام عناصر برخوردار باشد اما چرا باید روی صحنه برود؟ باید دوستان کمک کنند تا یک تصمیم درست در این خصوص بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است نمایش‌های رادیویی را در جشنواره تئاتر فجر ارائه دهیم باید با شایستگی این تداوم انجام شود، اظهار امیدواری کرد در سال‌های آینده شأن نمایش‌های رادیویی بیشتر حفظ شود و یک سالن جداگانه برای اجرای عمومی این آثار اختصاص داده شود.

اردشیر صالح‌پور دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن اظهار امیدواری برای اینکه بخش رادیوتئاتر در دوره آینده جشنواره با شکوه بیشتری برگزار شود، گفت: ما باید برای دوره‌های آینده جشنواره مکانی را مختص نمایش‌های رادیویی طراحی کنیم. ما به این مکان فکر کرده‌ایم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

در پایان این مراسم نیز برگزیدگان بخش رادیوتئاتر جشنواره تئاتر فجر سی و سوم معرفی شدند.

برگزیده نویسندگی

پیمان غریب‌پناه برای «حکایت غریب یک خیاط» و نوید سالاری مقدم برای «تبریز، آتش، سپیده»

برگزیده کارگردانی

کامیار بهشتی برای «دیوارگذر»، عمار خطی برای «حکایت غریب یک خیاط»، مهدی آذری برای «ارتعاش»

برگزیده بازیگری

مهدی رجبی بازیگر مکمل «تبریز، آتش، سپیده»، معصومه علی محمدی بازیگر مکمل «خانه احمق‌ها»، بهرام نوری بازیگر اول «ارتعاش»، فریبا متخصص بازیگر اول «حکایت غریب یک خیاط»

برگزیده صدابرداری

علی حاجی‌نوروزی

افکتور برگزیده

 نرگس موسی‌پور

برگزیده تهیه کنندگی

داریوش شهبازی برای «خانه احمق‌ها»، فرشاد آذرنیا برای «حکایت غریب یک خیاط»

کد خبر 2480633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha