۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۶

جهانگیری در گفتگو با مهر مطرح کرد:

تکمیل شبکه های سدهای لرستان اولویت دولت/ اعتبارات لازم اختصاص می یابد

تکمیل شبکه های سدهای لرستان اولویت دولت/ اعتبارات لازم اختصاص می یابد

خرم آباد - معاون اول رئیس جمهور از تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل شبکه های پایین دست سدهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز یکشنبه در حاشیه سفر به لرستان و در فرودگاه خرم آباد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح سدهای مروک و ایوشان در استان لرستان اظهار داشت: به طور قطع اعتبارات لازم برای تکمیل شبکه های پایین دست این دو سد اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کار اصلی این دو تامین آب کشاورزی است افزود: اراضی حاصلخیزی نیز در پایین دست این سدها وجود دارد که باید از آب سدهای مروک و ایوشان برای بهبود سیستم آبیاری این اراضی استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در مقطع کنونی مهم ترین سیاست دولت این است که شبکه های آبیاری سدهای به بهره برداری رسیده به طور حتم تکمیل شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر باید برای دو سد مروک و ایوشان و همچنین سدهایی که قبلا در استان و کشور به بهره برداری رسیده اعتبارات کافی اختصاص دهیم.

جهانگیری در ادامه سخنان خود با تبریک ایام الله دهه فجر به مردم لرستان ابراز امیدواری کرد که بتوان با حرکت در مسیر پیشرفت ایران اسلامی، این انقلاب و نظام را به خوبی استمرار داده و آرمانها و اهداف امام(ره) و شهدا را محقق کرد.

وی با اشاره به افتتاح طرح های مختلف و متنوع همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور یادآور شد: در این راستا امروز دو سد بزرگ مروک و ایوشان در استان لرستان افتتاح می شود.

بنابراین گزارش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سفری یک روزه برای افتتاح دو سد مروک و ایوشان و بازدید از برخی پروژه ها وارد استان لرستان شدند.

در مراسم استقبال از معاون اول رئیس جمهور در محل فرودگاه خرم آباد استاندار لرستان و معاونان استاندار و مدیران کل برخی دستگاه های استان حضور داشتند.

معاون اول رئیس جمهور به محض ورود به فرودگاه خرم آباد از طریق بالگرد راهی محل افتتاح سد مروک شد.

مطابق اعلام استاندار لرستان ابتدا سد مروک در شهرستان دورود و سپس سد ایوشان در حوزه شهرستان خرم آباد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

سرمایه گذاری صورت گرفته برای افتتاح سد ایوشان ۱۲۰ میلیارد تومان و سد مروک نیز ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

حجم ذخیره آب سد ایوشان ۵۲ میلیون متر مکعب بوده که موجودی آن هم اکنون ۲۳ میلیون متر مکعب است و همچنین حجم ذخیره آب سد مروک نیز ۵۵ میلیون متر مکعب بوده که هم اکنون موجودی آب آن ۲۱ میلیون متر مکعب است.

هر کدام از این دو سد ۱۰ سال زمان برده است که به مرحله افتتاح و بهره برداری برسند.

کد خبر 2482257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha