۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰

«آیت الله» خمینی (ره) و پیامی که جهانی شد

«آیت الله» خمینی (ره) و پیامی که جهانی شد

مستند «آیت الله» با موضوع بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) توسط کارشناسان خارجی از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرور نهضت امام خمینی(ره) و بررسی شرایط و زمینههای شکل‌گیری قیام ایشان و همچنین تحلیل روند تحولات ایران تا مقطع کنونی موضوع اصلی مستند «آیت الله» است که محمد دبوق آن را کارگردانی و تهیه کرده است.

مستند آیت الله

اندیشه صدور انقلاب به دیگر نقاط جهان همواره یکی از سیاست‌های اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی بوده که برگرفته از سخنان و تدابیر امام خمینی(ره) است؛ بزرگ مردی که نه فقط در ایران، بلکه در تمام کشورها مورد توجه سیاسیون، مبارزان، آزادی خواهان و مظلومان بوده و هست و خواهد بود، کسی که ملت ایران را با دست خالی اما انرژی گرفته از روحیه خودباوری و اتکا به قدرت لایزال الهی در مقابل جبارترین و در عین حال مجهزترین رژیم خاورمیانه در آن روزگار قرار داد و به پیروزی رساند.

مستند آیت الله

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر صدور اندیشه و فرهنگ انقلابی ملت ایران به دیگر نقاط جهان تاکید داشت. از آن رو که می‌دانست قیام الهی مردم کشورمان نه یک رویداد ملی و داخلی بلکه جریانی برگرفته از نهضت سرخ عاشورا است که برای بشریت میتواند پیامهایی جاودانه داشته باشد.

مستند آیت الله

در طول فیلم «آیت‌الله» کارشناسانی غیر ایرانی و عمدتا عرب، به تحلیل و بررسی انقلاب ایران می‌پردازند.

مستند آیت الله

گفتار متن اثر، پیوند دهنده صحبت‌های کارشناسان است. این مستند به زبان عربی تهیه شده و به صورت دوبله فارسی از شبکه افق پخش خواهد شد.

«آیت‌الله» قرار است ساعت 17 روز دوشنبه 13 بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت 13 از شبکه افق پخش شود.

کد خبر 2483737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha