۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

قنواتی:

اهواز در میان سه گزینه انتخاب به عنوان پایتخت کتاب قرار دارد

اهواز در میان سه گزینه انتخاب به عنوان پایتخت کتاب قرار دارد

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان گفت: شهرستان اهواز در میان سه گزینه اصلی به منظور انتخاب پایتخت کتاب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون قنواتی پیش از ظهر امروز در جلسه طرح اهواز پایتخت کتاب در استانداری خوزستان اظهار کرد: در این جشنواره از سوی 50 شهر طرح ارائه شده که خوشبختانه شهرستان اهواز تاکنون در میان سه گزینه اصلی جای دارد.

وی افزود: دو شهر نیشابور و گنبد کاووس نیز طرح های بسیار خوبی ارائه کردند و جز گزینه های برتر محسوب می شوند. این دو شهر عمده طرح های ارسالی خود را بر اساس  پیشینه تارخی و ادبی خود ارائه کردند اما ما در خوزستان طرح های در زمینه ایده های نو به منظور افزایش سرانه کتاب خوانی ارائه کرده ایم.

مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: طرح های ارائه شده از سوی خوزستان به جشنواره پایتخت کتاب ویژه هستند زیرا این استان در ادبیات امروزی دارای سبک و جایگاه خاصی است.

قنواتی با بیان اینکه این جشنوراه یک رویداد فرهنگی بسیار خوب است گفت: به منظور ارائه طرح هایی نو تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف در استان منعقد شده که این مسئله منجر به فاصله گرفتن خوزستان از سایر رقیبان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان نخستین طرح پایتخت کتاب ایران از آذرماه سال جاری منتشر شد. بر اساس این طرح شهری از شهر‌های ایران بر اساس شایستگی‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اقداماتی که در زمینه گسترش و ترویج کتابخوانی دارد، به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. یکی از اهداف این طرح اهتمام به ترویج کتابخوانی است. همچنین تلاش برای ارزیابی ظرفیتها و پتانسیلهای شهر‌های مختلف ایران در حوزه کتابخوانی نیز از دیگر اهداف این طرح برشمرده شده است.

کد خبر 2483749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha