۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

با حضور سرپرست استانداری استان مرکزی؛

۶ طرح عمرانی در اراک به بهره برداری رسید

۶ طرح عمرانی در اراک به بهره برداری رسید

اراک-همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از شش طرح عمران شهری اراک با حضور سرپرست استانداری استان مرکزی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  سرپرست استانداری مرکزی ظهر سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های عمرانی، با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های عمرانی، آموزشی و فرهنگی در ایام الله دهه فجر نمایش به ثمر نشستن خدمات دولتمردان است، گفت: مردم استان مرکزی مانند سال های گذشته با حضور در برنامه های دهه مبارک فجر در جریان فعالیت ها و خدمات مسوولان قرار می گیرند.

شکرالله حسن بیگی با اشاره به اینکه خدمت صادقانه، بی منت و تحقق وعده های داده شده به مردم ضروری است، افزود: ملت ایران مردمی آگاه بوده و تنها در عمل می توان آنان را از وعده های داده شده و تحقق آن در جریان فعالیت ها قرار داد.

وی با بیان اینکه در شورای ترافیک استان نبود پارک در محدوده مرکز شهر مورد کارشناسی قرار گرفت تا بتوان در این محدوده ترافیک روانی داشته باشیم، اظهار کرد: این بررسی های منجر به احداث پارکینگ طبقاتی خاتم و پارکینگ مجتمع تجاری گلستان شد.

حسن بیگی با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت های ترافیکی را ضروری دانست و گفت: مسوولان شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک باید با اجرای طرح های مختلف در روان سازی ترافیک مرکز شهر اراک تلاش کنند.

سرپرست استانداری استان مرکزی ادامه داد: انجام اقدامات و طرح های در دست اجرای شهرداری می تواند سهم بسیاری در زمینه کاهش آلودگی هوای اراک داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اتمام طرح ۵۵ متری کلانشهر اراک و فعال کردن ستاد سرمایه گذاری استان در دستور کار قرار دارد، افزود: باید از امکانات بخش خصوصی در رونق اقتصادی و توسعه عمران شهری استفاده شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی با اشاره به حضور و مشارکت مردم در انجام پروژه‌های آموزش و پرورش، افزود: استان مرکزی با توجه به ظرفیت های موجود می‌تواند فضای مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و در قالب پروژه‌های موثر در استان صرف کنند.

مهمترین راهکار افزایش مشارکت بخش خصوصی، تامین امنیت سرمایه گذاری

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این مراسم با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاری مهمترین راهکار افزایش مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمران شهری کلانشهر اراک است، گفت: شهرداری برای استقرار نظام هدفمند ساماندهی توسعه و عمران کلانشهر اراک نیازمند مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران است.

کیومرث محمودی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود برای توسعه عمران و آبادانی شهری اراک بودجه این شهر در سال آینده به بیش از هزار میلیارد تومان برسد، افزود: سال آینده شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای توسعه و تکمیل طرح های عمرانی و خدماتی کلانشهر اراک پیش بینی شده که تحقق آن نیازمند حمایت مسوولان و به ویژه مدیران بانک ها است.

سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای طرح های عمرانی

گفتنی است مجتمع های تجاری و پارکینگ طبقاتی خاتم و گلستان، تندیس استاد فتحعلی واشقانی فراهانی، مرکز تاکسی بیسیم ۱۸۲۸، بوستان مشاور و ساختمان مرکزی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در سومین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

 مجتمع تجاری خاتم با ۱۲۹ واحد تجاری و ظرفیت ۷۴۶ خودرو و صرف اعتباری بالغ بر هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در میدان شورای اراک و مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی گلستان به مساحت هزار و ۴۰۰ متر مربع، با ۱۴۸ واحد تجاری و ظرفیت ۸۹ خودرو و اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در خیابان شهید بهشتی به بهره برداری رسید.

ساختمان شورای اسلامی کلانشهر اراک در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۱۴ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال احداث شد.

تندیس استاد فتحعلی واشقانی فراهانی، خوشنویس اراکی با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان زیباسازی شهرداری اراک ساخته شده است.

مرکز تاکسی بیسیم ۱۸۲۸ اراک ظرفیت صد خودرو در دو شیفت کاری و بوستان مشاور در زمینی به مساحت هفت هزار و ۴۳۹ متر مربع به بهره برداری رسید.

کد خبر 2485600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha