۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲:۰۰

با حضور رئیس کمیته ملی المپیک؛

جشنواره فرهنگی ورزشی فجر شمال شرق تهران افتتاح شد

جشنواره فرهنگی ورزشی فجر شمال شرق تهران افتتاح شد

تهران - همزمان با ایام الله دهه فجر سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر 93 در حوزه شمال شرق تهران با حضور رئیس کمیته ملی المپیک و مسئولان استانی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،عصر امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر سومین جشنواره فرهنگی ورزشی فجر 93 در حوزه شمال شرق تهران با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، حجت الاسلام عباسی مدیرکل گزینش وزرات ورزش و جوانان، حسین طلا نماینده مردم تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس در مجلس، عیسی فرهادی فرماندار تهران، محمدحسین نزاد فلاح مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و علی الیکا رئیس اداهر تابعه در حوزه شمال شرق تهران به همراه جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ملی افتتاح شد.

کیومرث هاشمی در این مراسم ضمن ارزیابی مثبت از اقدام اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در راه اندازی چنین جشنواره ای اظهار داشت: جمع اوری جوانان در محیطی ورزشی و در میان قهرمانان ملی آنهم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران، اقدامی بسیار پسندیده است و در جشن های انقلاب از این حرکات ارزنده به خوبی استقبال می شود.

استعدادیابی در ورزش بیشتر مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به هدف اصلی این جشنواره که همان شناسایی استعدادهای ورزشی است، گفت: در اصل بخش عمده قهرمانان ورزشی از استانها و شهرستانها شناسایی شده اند و هم اکنون نیز در رده های ملی موفقیت کسب می کنند، به هر روی استعدادیابی مقوله ای است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و استمرار یابد.

این مسئول افزود: استعدادهای شناسایی شده باید پرورش داده شده و در اختیار باشگاه ها قرار گیرند تا در آینده به عضویت تیمهای ملی درآیند.

تقدیر از پیشکسوتان موجب فرهنگسازی در میان جوانان می شود

در ادامه عیسی فرهادی عنوان کرد: در دهه فجر امسال با هماهنگیهای صورت گرفته، در راستای برنامه های کلان اداره کل ورزش و جوانان استان، جشنواره فرهنگی ورزشی در 16 شهرستان و چهار حوزه شهر تهران تقسیم بندی شد که امروز شاهد برگزاری دومین جشنواره شهر تهران پس از حوزه شمالغرب در شمال شرق هستیم، دو برنامه دیگر نیز طی روزهای آتی برگزار می شود.

فرماندار تهران گفت: در این مراسم علاوه بر استعدادیابی، تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان، ورزشکاران مدال آور، قهرمانان و خانواده معظم شهدا نیز صورت می گیرد که به فرهنگسازی در میان جوانان منجر خواهد شد.

وی افزود: امسال شورای ورزش و جوانان در حوزه های غنی سازی اوقات فراغت، توسعه ورزشهای قهرمانی و همگانی بسیار فعال بود، در این زمینه علاوه بر جشنواره هایی همانند فجر، مسابقات کوهپیمایی، پیاده روی، دوچرخه سواری و... نیز در برنامه قرار دارد.

تقدیر از خانواده شهدای ورزشکار و قهرمانان ملی تهران

محمدحسین نزاد فلاح نیز در بخش دیگری ضمن تقدیر از حضور پرشور مسئولان، ورزشکاران و جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش، اظهار داشت: تمام تلاش ما در جشنواره امسال این بود که با استفاده از تجارب سالهای گذشته بهترین مسابقات به لحاظ کمی و کیفی برگزار شود و امیدواریم این جشنواره بتواند علاوه بر شناسایی استعدادهای بالقوه، بستر مناسبی نیز برای فرهنگسازی در میان نسل جوان باشد.

در این مراسم از مادر شهید معنوی و جمعی از قهرمانان ملی نظیر الهام فرهمند، سپیده یعقوبی، فاطمه روحانی، الهه احمدی، ابراهیم رنجبر، ابوالفضلی(داور فینال مسابقات جام ملتهای آسیا)، آرش میراسماعیلی، امیر بیات، مصطفی حسین خانی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2486905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha