۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۲۷

گلزاری:

طرح «همسان گزینی» رونمایی می شود

طرح «همسان گزینی» رونمایی می شود

قزوین- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح همسان گزینی به منظور ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار جوانان با همکاری تبلیغات اسلامی تا ۲۰ روز دیگر رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گلزاری سه شنبه شب در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: وظیفه ما اشتغالزایی برای جوانان نیست بلکه ما پیگیری امور جوانان در دیگر سازمانها هستیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی و فعال سازی کارت‌های اعتباری خرید جهیزیه افزود: ارائه کارت های اعتباری جهیزیه انجام شده و تاکنون با چندین بانک و صندوق مهر امام رضا (ع) برای تامین تسهیلات و بهبود مشکلات اقتصادی ازدواج جوانان اقدام شده است.

گلزاری با بیان اینکه میانگین کشوری واقعه طلاق ۲۰ درصد است و از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود تصریح کرد:  اگر ۲۰ تا ۲۲ درصد ازدواج ها به طلاق منجر می شود باید نگران شویم و بدانیم از هر ۱۰۰ ازدواج ۲۲ مورد از هم پاشیده می شود که متاسفانه آمار طلاق در قزوین هم که یک شهر مذهبی است ۲۰ تا ۲۵ درصد است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی با اشاره به اینکه طلاق در خانم‌های زیر ۳۰ سال بیشتر دیده می‌شود یادآور شد: بعد از پیشگیری طلاق در مرحله اول باید فرهنگ‌سازی کنیم و برای ازدواج مجدد افراد مطلقه با همسر سابق و در مرحله دوم در جهت ازدواج مجدد آنها تلاش کنیم.

گلزاری مشاوره قبل و بعد از ازدواج را در تقویت بنیان خانواده موثر دانست و اظهارداشت: مشاوره های قبل و بعد از ازدواج، آموزش زوج های جوان در امور مهارت زندگی در استحکام بنیان خانواده ضروری است و باید جدی گرفته شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: مشکل دیگر کشور در حوزه خانواده مشاوره قبل از ازدواج، آموزش بعد از ازدواج و مدیریت بعد از طلاق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قزوین

وی در ادامه درباره برنامه هایی که این معاونت در حوزه آسیبهای اجتماعی جوانان پیش بینی کرده، گفت: آسیب های اجتماعی جوانان یک مسئله فرابخشی است و در حال حاضر ما ۱۰ آسیب اجتماعی جوانان را در اولویت قرار دادیم که اعتیاد، طلاق، خشونت، فضای مجازی از مهمترین اولویت های برنامه های این معاونت برای پیگیری است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی گفت: اقدام عجولانه مجلس در دولت های گذشته باعث ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی شد که به تدریج نواقص این طرح نمایان شده و در حال حاضر بسیاری از کارسناسان و صاحب نظران حوزه جوانان بر این باورند که این ادغام عجولانه و شتاب زده صورت گرفته و مفید نبوده است.

وی اظهارداشت: معاونت سازمان ملی جوانان اقتدار خاصی در حوزه جوانان داشت و دارای اعتبارات خوبی بود؛ اما با این ادغام در کنار هفت معاونت دیگر در یک وزارتخانه قرار گرفت و بودجه هشت میلیاردی آن دیگر جوابگوی نیازها نیست.

گلزاری با بیان اینکه خوشبختانه بعضی از ساختارها با وجود ادغام همچنان دست نخورده باقی مانده، بیان کرد: جوانان نیازمند سازمانی مستقل و قوی هستند تا کارها به سرانجام برسد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: مشکل اشتغال جوانان تنها با استخدام‌های دولتی حل نمی‌شود بلکه وابستگی به استخدام دولتی به فرصت‌های شغلی آسیب می زند و مانع بروز خلاقیت ها می شود و ما باید از ظرفیت های دیگر نیز استفاده کنیم تا بیکاری جوانان به حداقل برسد.

ازدواج دانشجویی

طرح همسان گزینی برای ازدواج موفق جوانان

گلزاری بیان کرد: علت ۶۰ درصد از طلاق‌های کشور انتخاب نادرست همسر از سوی جوانان است لذا وزارت ورزش و جوانان و سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به این آمار نگران‌کننده و برای کاهش آن، طرحی به نام همسان‌گزینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا با اجرایی شدن آن جوانان بتوانند با ثبت‌نام در سایت جامع همسان‌گزینی به کمک کارشناسان و مشاوران معتمد حوزه ازدواج شناخت بیشتری از یکدیگر به دست آورده و زندگی زناشویی موفقی را تجربه کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت: طرح همسان ‌گزینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد و اکنون کارشناسان حوزه جوانان نیز با آنها در حال همکاری هستند تا بتوان طرح جامعی را اجرا کرد و جوانان به کمک آن بتوانند ازدواج آگاهانه، آسان و پایداری داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد کنونی مرکز ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، جوان باوری و جوان یاوری است یادآورشد: مسئولان باید از ظرفیت و توانمندیهای جوانان استفاده کرده و برای حل مشکلات این گروه از جامعه تلاش کنند.

کد خبر 2486949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha