۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

هفته نوزدهم لیگ برتر؛

نجات از بحران درتقابل پرسپولیس-ملوان/ دربی اهواز با دو هدف متفاوت

نجات از بحران درتقابل پرسپولیس-ملوان/ دربی اهواز با دو هدف متفاوت

تقابل دو تیم بحران زده پرسپولیس و ملوان در ورزشگاه آزادی، برگزاری دربی در اهواز و روز انتقامی تراکتورسازی مقابل پدیده از مهمترین اتفاقات دیدارهای پایانی هفته نوزدهم لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد که برگزاری دربی اهواز و تلاش پرسپولیس و ملوان در تهران برای پایان روزهای بحرانی، دیدارهای این هفته را جذاب‌تر می‌کند. در زیر اشاره به این بازی‌ها می‌کنیم.

راه‌آهن تهران - ذوب‌آهن اصفهان
روزهای بحرانی از نظر مدیریتی، مالی و نتیجه‌گیری؛ تمام این مسائل باعث شده امروز راه‌آهن در بین 3 تیم پائین جدول قرار گرفته و جایگاهش هر روز متزلزل‌تر می‌شود. آنها که در 5 هفته گذشته پیروز نشده و 4 باخت متوالی دارند، در این هفته میزبان ذوب‌آهن هستند و تنها راه نجات‌شان از این وضعیت، رسیدن به پیروزی است.

البته بردن ذوب‌آهنی که این روزها شرایط خوبی دارد و هفته پیش هم پرسپولیس را در خانه شکست داده، کار سختی است اما راه‌آهن برای رسیدن به آرامش به این برد نیاز دارد. البته در مسابقه‌ای که تساوی به ضرر دو تیم است، ذوب‌آهن برای رسیدن به رتبه بهتر، هم به فکر پیروزی است. برد ذوب‌آهن اگر با شکست سایپا و صبا همراه شود، این تیم هفته نوزدهم را با صعود به رده ششم به پایان می‌رساند.

نفت مسجدسلیمان - صبای قم
بازگشت بهروز مکوندی می‌تواند اتفاقی مثبت برای مسجدسلیمانی‌ها باشد، تیمی که این روزها در کنار ناکامی در نتیجه‌گیری، مشکلات مالی هم دارد، موضوعی که باعث رفت و برگشت زودهنگام این مربی به نفتی‌های جنوب کشور شد.

مسجدسلیمانی‌ها که در بین دو تیم پائین جدول قرار دارند، در صورت پیروزی در این مسابقه، شانس جدا شدن از مثلث فانوس بدستان را خواهند داشت و به آرامش بیشتری در ادامه رقابتهای لیگ به میدان می‌روند اما تساوی یا شکست، آنها را به ادامه قعرنشینی محکوم خواهد کرد.

البته میزبان آنها یعنی صبای قم هم 3 هفته است پیروز نشده و به همین دلیل جایگاهش در رده هفتم لیگ در خطر است. اگر شاگردان مهدی تارتار در این بازی نیز امتیاز از دست بدهند، شاید در پایان دیدارهای این هفته، به نیمه دوم جدول هم سقوط کند.

دیدار تیمهای فوتبال تراکتورسازی و پدیده

تراکتورسازی تبریز - پدیده مشهد
اولین شوک در لیگ چهاردهم را پدیده به تراکتورسازی تحمیل کرد، تیمی که در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت و در بین تیم‌های بالای جدول، جایی برای خود باز کرده بود. پدیده‌ای که آخرین مرتبه در هفته یازدهم پیروز شده و در این هفته‌ها امتیازات مهمی را از دست داده‌اند، در صورت ادامه روند بدون برد خود، شاید در پایان دیدارهای این هفته به جایگاهی بدتر از دهمی برسند.

البته گرفتن دوباره امتیاز از تراکتورسازی آنهم در تبریز کار سختی است. تراکتوری‌ها که سه‌شنبه شب و پس از مدتها‌ مدیرعامل دار شدند، حالا به فکر انتقام آن شکست و کسب یک پیروزی شیرین خانگی است تا هفته نوزدهم را با رسیدن به رتبه‌ای بهتر از چهارمی به پایان برساند.

حال باید دید در رقابت شاگردان رسول خطیبی و علیرضا مرزبان که تساوی به ضرر هر دو تیم است، تراکتورسازی می‌تواند به شرایط بهتری برسد و یا پدیده به روزهای بدون برد خود پایان می‌بخشد.

پرسپولیس تهران - ملوان بندرانزلی
سه شکست در لیگ و یک باخت در جام حذفی، این کارنامه ضعیف حمید درخشان به همراه پرسپولیس در 4 هفته گذشته است. نتایجی که امیدهای سرخپوشان برای رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی یا آسیایی شدن را به حداقل رسانده و حتی بحث تغییرات دوباره در کادرفنی این تیم را قوت بخشیده است.

شاگردان درخشان در این شرایط بحرانی، میزبان ملوان هستند، تیم قعرنشینی که تنها بردش در لیگ سیزدهم را مقابل پرسپولیس بدست آورده است. در این بازی هواداران پرسپولیس تنها به پیروزی فکر می‌کنند زیرا هر نتیجه‌ای دیگری ممکن است سقوط بیشتر این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر را رقم بزند و طرفداران این تیم را بیش از گذشته از موفقیت کادرفنی جدید این تیم ناامید سازد.

پرسپولیس که حدود یک‌ماه دیگر باید در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود، اگر نتواند در مسابقات لیگ نتایج خوبی را بدست آورد، قطعا در آن روزها شرایط بدتری را تجربه خواهد کرد، پس آنها باید از بازی با ملوان به فکر پایان دادن به بحران‌های خود باشند و وضعیت بهتری را برای خود و هوادارانشان رقم بزنند.

البته هرچند ملوان امروز قعرنشین است و روی کاغذ می‌توان پرسپولیس را برنده این بازی هم تصور کرد اما این تیم گیلانی امیدوار است با هدایت سومین مربی خود در لیگ چهاردهم یعنی فیروز کریمی بتواند در تهران نتیجه قابل قبولی را بدست آورده، از بحران خارج شده و برای بقا در لیگ برتر، به آینده امیدوارتر شود.

در روزی که پرسپولیس محمد نوری و مهدی طارمی دو بازیکن تاثیرگذار خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشته و هنوز وضعیت پیام صادقیان هم مشخص نیست، باید دید این تیم سرخپوش با گرفتن یک نتیجه ضعیف، هوادارانش را غافلگیر و ناامید می‌کند و یا با بردن ملوان، برای چند روز به آرامش خواهد رسید.

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان
نخستین دربی در نیم فصل دوم لیگ برتر (بدون در نظر گرفتن تقابل تیم‌های تهرانی با همدیگر) در هوای آلوده این روزهای اهواز برگزار می‌شود، جاییکه دو تیم استقلال و فولاد با دو هدف مختلف در آخرین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر برابر هم صف آرایی می‌کنند.

فولاد خوزستان در هفته‌ای که دو تیم بالانشین سپاهان و نفت به مصاف همدیگر می‌روند و احتمال دارد این بازی برنده نداشته باشد و یا با برد سپاهان همراه شود، این فرصت را دارد با پیروزی مقابل آبی‌پوشان اهوازی به صدر جدول برسد. شاگردان جوان اسکوچیچ که از این مساله اطلاع دارند، نمی‌خواهند این فرصت را به راحتی از دست بدهند، به همین دلیل با هدف پیروزی مقابل شاگردان ویسی به میدان می‌روند.

در نقطه مقابل اما استقلال خوزستان برای نجات از شش ضلعی پائین جدول، نیاز به بردن در این مسابقه دارد و تساوی یا باخت ممکن است این تیم را دوباره به مثلث فانوس بدستان نزدیک کند. تمام این مسائل ارزش پیروزی برای هر دو تیم را در دربی اهواز بیش از پیش کرده است.

پرسپولیس - ملوان بندرانزلی

برنامه هفته نوزدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - ۱۵ بهمن
* سایپا البرز - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* پیکان تهران - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه شهر قدس
* سپاهان اصفهان - نفت تهران، ساعت ۱۶، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

پنجشنبه- ۱۶ بهمن
* راه‌آهن تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه تختی تهران
* نفت مسجدسلیمان - صبای قم، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه بهنام محمودی

جمعه - ۱۷ بهمن
* تراکتورسازي تبریز - پدیده مشهد، ساعت ۱۶، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* پرسپولیس تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۷:۰۵، ورزشگاه آزادی تهران
* استقلال خوزستان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵، ورزشگاه غدیر اهواز

جدول آقای گل لیگ:
۱۲ گل:
لوسيانو ادينهو (تراکتورسازی)

۹ گل: سجاد شهباززاده (استقلال)

۷ گل: اميد ابراهيمی (استقلال)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان) و سروش رفيعی (فولاد)

۶ گل: محسن دلير (تراکتورسازی)، مهدی شريفی (سپاهان) و محسن يوسفی (ملوان)

۵ گل: مارکو اورليو آيوبل و ايوب کلانتری (صبای قم)، رضا عنايتی (پديده - استقلال)، ميثم مجيدی (استقلال خوزستان)، محمد عباس‌زاده (پرسپوليس)، مسعود حسن‌زاده (ذوب‌آهن)، ميلاد ميداوودی (سايپا) و غلامرضا رضايی (نفت تهران)

جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان هفته هجدهم

 نام تیمبازیبردتساویباختزدهخوردهتفاضل‌امتیاز
۱نفت تهران۱۸۹۷۲۲۵۱۴۱۱۳۴
۲فولاد خوزستان۱۸۱۰۴۴۲۰۱۲۸۳۴
۳سپاهان اصفهان۱۸۹۶۳۲۷۱۸۹۳۳
۴تراکتورسازی تبریز۱۸۹۵۴۳۲۲۰۱۲۳۲
۵استقلال تهران۱۸۹۴۵۳۱۲۳۸۳۱
۶سایپا البرز۱۸۷۶۵۲۰۱۵۵۲۷
۷صبای قم۱۸۶۷۵۱۹۲۰۱-۲۵
۸ذوب‌آهن اصفهان۱۸۶۶۶۲۱۱۸۳۲۴
۹پرسپولیس۱۸۶۴۸۱۹۲۲۳-۲۲
۱۰پدیده مشهد۱۸۴۹۵۱۶۱۷۱-۲۱
۱۱استقلال خوزستان۱۸۳۱۰۵۲۳۲۴۱-۱۹
۱۲پیکان تهران۱۸۴۷۷۹۱۵۶-۱۹
۱۳گسترش فولاد۱۸۳۷۸۱۸۲۸۱۰-۱۶
۱۴راه‌آهن تهران۱۸۴۴۱۰۱۵۲۷۱۲-۱۶
۱۵نفت مسجدسلیمان۱۸۲۹۷۱۱۲۳۱۲-۱۵
۱۶ملوان بندرانزلی۱۸۱۹۸۱۳۲۳۱۰-۱۲
کد خبر 2487077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha