۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

مجید القادر اعلام کرد؛

مشکل واردات سیب از آذربایجان غربی نداریم/ کیفیت مهم است

مشکل واردات سیب از آذربایجان غربی نداریم/ کیفیت مهم است

ارومیه- وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: مشکلی برای واردات سیب از آذربایجان غربی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالستار مجید القادر در جریان دیدار با استاندار آذربایجان غربی، به بحث واردات محصول سيب از آذربايجان غربي اشاره كرد و گفت: اقليم كردستان عراق از بابت واردات سيب از آذربايجان غربي، هيچ مشكلي ندارد و صرفا آنچه كه براي ما اهميت فراواني دارد اين است كه سيب وارداتي از استان آذربايجان غربي سالم و با كيفيت باشد.

وی اظهار داشت: این اقلیم، آماده همکاری در راستای جذب سرمایه های شرکت های سرمایه گذار ایرانی در بخش های مختلف کشاورزی و آب و خاک است و به سرمايه گذاراني كه در راستاي تامين تقاضاهاي اصلي اقليم سرمايه گذاري كنند تسهيلات نيز داده مي شود.

وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق افزود: تفاهم های بسیار خوبی در راستای افزایش مناسبات بین ایران و اقلیم کردستان عراق در زمینه آب و خاک صورت گرفته که امیدواریم با همکاری دو طرف، این تفاهم نامه ها به اجرا در بیایند.

مجید القادر با بيان اينكه آذربايجان غربي از نظر توليد محصولات كشاورزي بسيار براي ما حائز اهميت است، اضافه کرد: یکی از مهمترین عوامل اجرایی شدن بهتر این تفاهم نامه ها، همکاری بیشتر استانهای مرزی است که آذربایجان غربی در زمره استانهای مهم در این راستا به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از استانهایی است که در حوزه کشاورزی و تولیدات مرتبط با این بخش، جایگاه بسیار خوبی دارد و ارتباط اقلیم کردستان عراق نیز با این استان، از دیگر استانهای مرزی بیشتر است، ادامه داد: ما آماده هستیم، زمینه های جذب سرمایه گذاری های ایرانیان را در این اقلیم فراهم و مشکلات این سرمایه گذاران و شرکت ها را نیز برطرف کنیم.

وی در ادامه با تبریک ایام دهه مبارک فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را الهام بخش دیگر ملت های منطقه در مقابله با ظلم و جور رژیم هایی نظیر رژیم بعث در عراق عنوان کرد و گفت: ملت و دولت ایران اسلامی، در برهه های مختلف کمک کار ملت عراق و اقلیم کردستان بودند و همکاری های تنگاتنگی را در 36 سال گذشته با مردم این اقلیم به ویژه استانهای مرزی داشته اند.

وزير كشاورزي اقليم كردستان عراق، انقلاب اسلامي ايران را الهام بخش ملت هاي آزاده و مظلوم دنيا دانست و افزود: در بسياري از كشورهاي دنيا بعد از انقلاب اسلامي سال 57 در ايران، جنب و جوشي براي تحقق اهداف انساني و مبارزه با سلطه گران ايجاد شد.

 وزیر کشاورزی و منابع آب اقلیم کردستان عراق به منظور بررسی وضعیت همکاری های این بخش با ایران، به کشورمان سفر کرده است.

کد خبر 2487263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha