۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۷

پرتوی خواستار شد؛

تناوب کشت در مزارع سیب زمینی اردبیل رعایت شود

تناوب کشت در مزارع سیب زمینی اردبیل رعایت شود

اردبیل – معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است تناوب کشت در مزارع سیب زمینی استان رعایت شود.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر بی توجهی به این مسئله را یکی از عوامل افت کیفیت سیب زمینی عنوان و تصریح کرد: کشاورزان اغلب به آیش زمین و رعایت تناوب کشت توجه نشان نمی دهند.

وی افزود: کشت مداوم و سالانه سیب زمینی در یک زمین زراعی کیفیت خاک را تغییر داده و این تغییرات موجب تغییر در کیفیت سیب زمینی تولیدی نیز می شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان تاکید دارد که شیوه مناسب یک سال کاشت گندم و یک سال کاشت سیب زمینی در یک زمین زراعی است تا فرصت تنفس به زمین داده شود.

پرتوی با بیان اینکه ما برای تامین نیاز بازار به محصول کیفی نیازمندیم، ادامه داد: سیب زمینی کاران باید نهایت دقت را در مراحل کاشت و داشت داشته باشند تا محصول تولیدی مطابق با سلیقه و استانداردهای بازار باشد.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی ویژه کشاورزان توسط جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: مهندسان ناظر و کارشناسان اطلاعات لازم را برای تولید مرغوب در اختیار کشاورزان و زارعان قرار می دهند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان معتقد است تولید کیفی فرصت فروش بیشتر نیز در بازار دارد و زارع برای درآمد زایی مناسب باید به کیفیت محصول خود دقت داشته باشد.

کد خبر 2487287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha