۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸

آیت الله نوری همدانی:

مانع هر اقدام مخالف اسلام می شویم/ مردم ساکت نمی‌مانند

مانع هر اقدام مخالف اسلام می شویم/ مردم ساکت نمی‌مانند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان ضمن انتقاد از صدور مجوز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خوانندگی زنان، گفت: جلوی هر فیلم، کتاب و موسیقی که مخالف اسلام و انقلاب باشد را می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در دهه فجر باید برای مردم تبیین شود.

وی در ادامه ضمن توصیف آمریکا به کشوری جبار، گفت: در قرآن کریم نیز اشاره شده است که جباران تاریخ دعوت پیامبر(ص) را نپذیرفتند و خداوند نیز همیشه وعده داده که این جبارها را در هم خواهد شکست.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه خدا ما را یاری کرده است و مثلث غرب، صهیونیست‌ها و ایادی آنها در مقابل ما در هم شکسته شد، افزود: ما در دهه فجری قرار داریم که تمامی قدرت‌هایی که در مقابل انقلاب ایستاده بودند در هم کوبیده شدند و روزی نیز به کلی نابود می‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب روزی به اوج رسید که امام خمینی(ره) گفت «علما و مردم به داد اسلام برسید» ، تأکید کرد: در حال حاضر نیز هر چیزی که بر خلاف اسلام و انقلاب باشد طرفداران امام همچنان سرجای خود ایستاده‌اند و کسی نمی‌تواند اقدامی علیه انقلاب انجام دهد.

خواندن زن حرام است

آیت الله نوری همدانی در ادامه ضمن محکومیت آوازخوانی زن بیان کرد: اینکه زن آوازخوانی کند با هیچ وسیله‌ای نمی‌توان این اقدام را معمول کرد و ما جلوی آن را می‌گیریم.

وی گفت: برخی از ما سئوال می‌کنند که تک خوانی و خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان چه حکمی دارد و باید بگویم که این اقدام به نص قرآن کریم حرام است و وزارت اراشاد حق ندارد چنین اجازه ای صادر کند.

مردم ساکت نمی‌مانند

این مرجع تقلید شیعیان ضمن تأکید بر اینکه مردم ساکت نمی‌مانند، گفت: شاهدیم که فیلم‌هایی با عنوان‌های مختلف و به اسم انقلاب تولید می‌شود و ما مخالف هر جشنواره‌ای هستیم که متضمن ارزش‌های اسلامی و انقلابی نباشد و جلوی آن را می‌گیریم.

جلوی فیلم‌هایی که مخالف اسلام است را می‌گیریم

آیت الله نوری همدانی افزود: حوزه علمیه زیر پرچم انقلاب بوده است و امروز هم همراه رهبری و انقلاب است. حوزه بیدار و هوشیار است و نمی‌گذارد اقدامی علیه اسلام و انقلاب صورت گیرد و جلوی هر فیلم، موسیقی و کتابی که مخالف ارزش‌ها باشد را می‌گیرد.

وی گفت: برخی می‌گویند این مسائل در دولت قبل هم وجود داشت باید بگویم که ما کاری به این مسائل نداریم هر کسی که بر اساس موازین اسلام گام بردارد با او هستیم و هر کسی هم که مخالف اسلام و ارزش‌ها باشد با  او مخالفت می‌کنیم.

این مفسر قرآن کریم افزود: اگر امروز جلوی این مسائل را نگیریم فردا نمی‌توان جلوی بدحجابی و بی عفتی‌ها را گرفت.

کد خبر 2487301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha