۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴

فردا با حضور 3 هزار کشتی گیر صورت می گیرد؛

آغاز بزرگترین مسابقات کشتی دنیا در تهران

آغاز بزرگترین مسابقات کشتی دنیا در تهران

سوت آغاز بزرگترین مسابقات کشتی دنیا در حالی از صبح فردا پنجشنبه در تهران بصدا در می آید که نگاه مسئولان اتحادیه جهانی کشتی و IOC به این رویداد بی سابقه است.

به گزارش خبرنگارمهر، رقابتهای کشتی عمومی(جام اوپن) در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، در دو رشته آزاد و فرنگی طی روزهای پنج شنبه و جمعه (16 و 17 بهمن ماه) بروی 15 تشک به صورت همزمان در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی تهران  برگزار خواهد شد.این مسابقات با حضور نماینده اتحادیه جهانی کشتی به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی برپا می شود که از سویی دیگر بخشی از برنامه های حفظ کشتی در المپیک قلمداد می شود، چراکه  مستندات این رویداد بزرگ برای حفظ و اعتلای کشتی در جهان و المپیک به مسئولان IOC  ارسال خواهد شد.

گفته می شود مدیریت رکوردهای جهان گینس نیز درخواست فدراسیون کشتی ایران برای ثبت بزرگترین تورنمنت کشتی دنیا را پذیرفته و قرار است مستندات، پس از رقابتها برای ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس ارسال شود.

همچنین روند اجرایی پذیرش تیم ها از دیروز آغاز شده و تا عصر امروز به پایا ن می رسد که طی آن بیش از 3 هزار کشتی گیر از تمامی استان‌ها در این رقابتها حاضر خواهند بود. ضمن اینکه 160 داور بین المللی نیز وظیفه قضاوت این رویداد بزرگ را بر عهده دارند که به واقع برای نخستین بار است که این تعداد داور کشتی در این رویداد دو روزه حضور دارند.

طبق اعلام کمیته برگزاری رقابتهای کشتی عمومی(جام اوپن) عملیات تجهیز و آماده سازی سالن 12 هزار نفری آزادی نیز تا ساعاتی دیگر به پایان می رسد که علاقمندان به کشتی می توانند از فردا بصورت رایگان با حضور در این سالن از نزدیک شاهد بزرگترین مسابقات کشتی دنیا باشند.

کد خبر 2487315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha