۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶

لکورج:

اردبیل ۸۲ شهید و جانباز دوران انقلاب دارد

اردبیل ۸۲ شهید و جانباز دوران انقلاب دارد

اردبیل - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: این استان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی بیش از ۸۲ شهید و جانباز را تقدیم نظام کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور لکورج پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم جشن بزرگ فجر انقلاب ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در اردبیل افزود: این تعداد در قالب ۴۷ شهید و ۳۵ جانباز تثئیم انقلاب اسلامی ایران شده است.

وی با اشاره به تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید در این استان به نظام و انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: علاوه بر این ۹ هزار جانباز و ۷۰۰ جانباز آزاده در استان داریم که با خانواده های آنها جامعه ۵۳ هزار نفری ایثارگران را شاهد هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تقدیم ۴۷ سردار شهید، ۳۷ شهید روحانی، ۵۳ شهید دانشجو، ۶۰۰ شهید دانش آموز و... را از دیگر افتخارات استان برشمرد و بیان داشت: اردبیل با این آمار جزو استانهای در خط مقدم دفاع از حریم نظام بوده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ماست که امروز از فرهنگ ایثار و شهادت پاسداری، صیانت و پایداری کنیم، عنوان کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی طلوع و سرآغاز حاکمیت ارزشهای اسلامی و معنوی در دنیا است.

لکورج با تاکید بر اینکه دهه فجر به تعبیر رهبر انقلاب رهایی جستن از یوغ ستم و استعمار است، متذکر شد: این ایام روزهای میثاق با امام و شهدا انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است

وی ادامه داد: دهه فجر یادآور خاطره دلاورمردی ها، رشادتها، مجاهدتها، ایثارگری ها و فداکاری های شهدا، خانواده های ایثارگران و ملت ایران است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیروزی انقلاب و جشنهای دهه فجر را یادآور غلبه فرهنگ شهادت و پیروزی ارزیابی کرد و تصریح کرد: شهدا مظهر فداکاری و ایثارگری بودند، مظهر حیات طیبه و بزرگی ایران هستند و باید در تمام لحظات یاد و خاطره آنها پاس داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران بزرگی خود را در سایه نظام و انقلاب دارند، متذکر شد: پیروزی انقلاب در سال ۵۷ و موفقیت آن در ۳۶ سال گذشته نتیجه تبعیت از ولایت، رهبری، وحدت و ایثارگریهای ملت ایران بود.

امروز ایران به اعتراف غرب با صلابت ترین کشور منطقه است

فرماندار اردبیل نیز در این مراسم پیروزی انقلاب را مدیون خون شهدا دانست و افزود: امروز اقتدار، سربلندی و قدرت نظام در گرو رهبری بی بدیل معمار کبیر انقلاب و شهدا است.

جواد زنجانی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب غرب فکر می کرد که حتی عمر انقلاب به یک سال نخواهید کشید، اضافه کرد: این درحالی است که ۳۶ سال از پیروزی انقلاب گذشته و نظام هر سال پرافتخارتر، سربلندتر و مقتدرتر به راه خود ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه به اعتراف غرب امروز ایران بااقتدارترین و با صلابت ترین کشور منطقه است، عنوان کرد: اینها بواسطه خون شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جاری بودن آن در جامعه است.

فرماندار اردبیل روند پیروزی و موفقیت کشورمان را ادامه دار برشمرد و تصریح کرد: بواسطه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی بی شک کشورمان هر روز پویاتر و نیز در عرصه های خارجی اقتدار بیشتر نصیب ملت ایران خواهد شد.

وی همچنین با تقدیر از اقدام سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برای برگزاری این جشنهای انقلاب تاکید کرد: بی شک این سازمان با برگزاری چنین جشنهایی و نیز برنامه های دیگر فرهنگ عظیم ایثار و شهادت را در جامعه ترویج می دهد.

کد خبر 2487354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha