در جلسه با مسئولان سازمان فضایی؛

وزير ارتباطات بر ساماندهي فعاليتهاي سازمان فضايي ایران تاكيد كرد

وزير ارتباطات بر ساماندهي فعاليتهاي سازمان فضايي ایران تاكيد كرد

پيرو تصميم اخير شوراي عالي اداري، مبني بر ضرورت رعايت قانون در مورد جايگاه سازماني فعاليت هاي مربوط به فضا جلسه اي با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با مسئولان و متوليان سازمان فضایی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اين جلسه، پرتاب موفقيت آميز ماهواره فجر و در مدار قرار گرفتن آن را تبريك گفت و تاكيد كرد: فعاليت هاي سازمان فضايي در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات علاوه بر رفع نيازهاي مخابراتي و سنجش از راه دور، لازم است كليه بخش هايي كه نيازمند خدمات فضايي هستند را پشتيباني كند.

محمود واعظي اظهار داشت: سازمان فضايي براي توفيق بيشتر بايد به صورت يك سازمان چابك، نقش حاكميتي داشته و به صورت چتر حمايتي بر فعاليت‌هاي فضايي كشور اعم از دانشگاهي، مراكز پژوهشي و شركت هاي خصوصي عمل كند.

وي با اشاره به چشم انداز 20 ساله كشور مبني بر كسب جايگاه نخست اقتصاد و علم و فناوري در منطقه، افزود: لازمه ادامه مسير، بها دادن به فناوريهاي زيربنايي و اساسي همچون نانو، فناوري اطلاعات و بیوتکنولوژی و علوم فضا است.

وزير ارتباطات با تاكيد بر اصل همكاري و هماهنگي در جمهوري اسلامي گفت: ساماندهي فعاليت هاي فضايي، بر اساس تدابير و دستورات مقام معظم رهبري و حمايت رياست جمهوري صورت خواهد گرفت و با قوت و جديت براي تحقق اهداف تعيين شده تلاش خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اهميت همكاري هاي بين المللي در عرصه فضايي اظهار داشت: همكاري بين المللي از الزامات فعاليتهاي فضايي است و از اين رو، برنامه ريزي جهت حضور در سازمان هاي منطقه اي و بين المللي ماهواره اي و فضايي امري ضروري است كه پيگيري مي شود.

واعظي با اشاره به اهميت بحث فعاليت هاي فضايي و تخصيص بودجه مناسب به آن، خواستار همكاري تمام بخش ها براي تهيه برنامه مناسب در اين زمينه و به ويژه برنامه ششم توسعه فضايي كشور شد و افزود: فعاليت هاي فضايي كشور در برنامه ششم به گونه اي تدوين خواهد شد كه متناسب با امكانات موجود، اقتدار كشور را تامين كند.

وي با تاكيد مجدد بر اينكه اداره يك مجموعه به تنهايي ممكن نيست، گفت: با همكاري و مشورت كل مجموعه بايد براي برنامه ها و سياست ها برنامه ريزي كرد و در اين راستا سازمان فضايي بايد از كليه امكانات آزمايشگاهي و تحقيقاتي موجود كشور استفاده كرده و از دوباره كاري در اين حوزه ها پرهيز شود.

کد خبر 2487568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha