۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

جهانسوز:

افزايش پنج برابری محصولات كشاورزی پس از پيروزی انقلاب اسلامی

افزايش پنج برابری محصولات كشاورزی پس از پيروزی انقلاب اسلامی

گلپايگان- رئيس سازمان بسيج مهندسين كشاورزی و منابع طبيعی كشور گفت: نقش كشاورزان در افزايش پنج برابری محصولات خود پس از پيروزی انقلاب اسلامی بی بديل است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جهانسوز در حاشيه نشست تعاوني هاي كشاورزي و دامداران نمونه شهرستان كه ظهر امروز به مناسبت دهه مبارك فجر در سالن بصيرت ناحيه مقاومت بسيج سپاه گلپايگان برگزار شد، با بيان اينكه نقش كشاورزان در برقراري امنيت غذايي طي دوران پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي و چهار الي پنج برابر شدن آن نسبت به قبل از انقلاب اسلامي يك نقش بي بديل است، اظهار داشت: كشاورزان هميشه در كنار انقلاب بودند و امروز متأسفانه شاهد مسايل مختلفي در راستاي مشكلات كشاورزان از قبيل: كمبود آب، واردات بي رويه محصولات كشاورزي و نوسانات بازار هستيم كه به روند افزايش محصولات كشاورزي خلل وارد كرده است.

وي با بيان اينكه بر اساس بررسي هاي انجام گرفته در راستاي اينكه آيا كشاورزي كشور داراي پتانسيل افزايش خواهد بود يا خير؟ به نتايج مثبتي نايل شديم، افزود: در صورت به كارگيري علمي و فني از پتانسيل نيروي كار ماهر و شرايط اقليمي كشور در بسياري از مناطق مي توان راندمان افزايش محصولات كشاورزي را در جهت ايجاد اقتصاد مقاومتي پايه گذاري كرد.

رئيس سازمان بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي كشور با اشاره به اينكه دو تا 18 برابر بين كشاورزان نمونه و متوسط هاي ملي فاصله وجود دارد، تصريح كرد: به منظور زدودن اين فاصله نسبي بسيج مهندسي كشاورزي كشور با اتكا به 8 هزار پايگاه روستايي كه در تمام نقاط كشور پراكنده است، قادر خواهد بود با ايجاد يك شبكه بسيار وسيع با اتكا به حدود 37 هزار مهندس كشاورزي اقدامات معقولي با حمايت وزارت جهاد بر مبناي يك كار مشترك بتوانيم در راه افزايش توليد محصولات كشاورزي اقدامي جهادي داشته باشيم.

جهانسوز با يادآوري اين نكته كه لزوم حركت در اين راستا فراگيري آموزش هاي مناسب به مهندسان خواهد بود، خاطرنشان كرد: بر اين مبنا مي توان با استفاده از شبكه هاي IT موجود در بسيج مانند شبكه شباب روستا توانمندي هاي بالاتر و بهتري از خود بروز دهيم و از خروج بسيار زياد ارز و ميلياردها دلاري كه هر ساله جهت واردات محصولات كشاورزي مي شود، جلوگيري به عمل آوريم و به شكوفايي اقتصاد مقاومتي كمك كنيم.

وي به تشريح موقعيت دو سامانه در شبكه شباب روستا و تجارت به منظور ارائه اطلاعات مشكلات كشاورزي و شبكه هاي مشورتي پيامكي با تلفن گويا كه در برخي از مراكز استان ها مورد بهره برداري قرار گرفته است، پرداخت و افزود: شبكه تجارت روستايي نيز از سوي مهندسان به منظور ساماندهي عرضه و فروش محصولات در جهت قطع دست واسطه ها اقدام مي كند.

جهانسوز در پايان با بيان اينكه محصولات لبني شهرستان گلپايگان در كشور داراي كيفيت و مرغوبيت بسيار بالايي است، تصريح كرد: برند گلپايگان بر روي بعضي از محصولات لبني به خصوص ماست به لحاظ دارا بودن نژاد گاو اصيل يكي از امتيازات ويژه اين شهرستان محسوب شده كه در صورت ايجاد زمينه هاي بيشتر توليدي و جلوگيري از سوء استفاده برخي از توليد كنندگان محصولات لبني نامرغوب از برند گلپايگان مي تواند جايگاه بالاتري در كشور پيدا كند.

کد خبر 2487650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha